پژو دست به دامن تویوتا شد

جام جم آنلاین: شرکت خودروسازی پژو که این روزها به دلیل بسته شدن کارخانۀ “اولنه” در فرانسه و حذف ۸ هزار فرصت شغلی در اوج بحران اقتصادی به سر می برد، سیگنال های مثبتی را به شرکت ژاپنی تویوتا برای شراکت ارسال کرده است. قرار است پژو در کارخانۀ سولنورد در شمال فرانسه با تویوتا شریک شود.

در جریان مذاکراتی که طی هفته های اخیر میان شرکت تویوتا و پژو در جریان بود، قرار است به زودی پژو خودروهایی را در اندازه های متوسط برای شرکت تویوتا ارسال کند و تویوتا نیز آنها را در اروپا به صورت تجاری و با نام و مارک خودش وارد بازار کند. اما در بیانیۀ مشترکی که از سوی دو گروه منتشر شده، اشاره به کارخانۀ سولنورد نشده است.

کارخانۀ سولنورد که در حدود ۲۸۰۰ کارگر دارد و تولیدکنندۀ اتومبیل های پژو ۸۰۷، سیتروئن سی ۸ است از سال ۲۰۱۱ و به دنبال اعلام شرکت فیات مبنی بر کناره گیری از شراکت در وضعیت بدی به سر می برد. مدیران شرکت پژو این تصمیم را نقطۀ عطفی در بهبود وضعیت و آیندۀ این شرکت دانستند.

ژان-فرانسوا فابر یکی از اعضای سندیکای کارگری فرانسه می گوید: با کناره گیری فیات و عدم جایگزینی آن در تولید، ۶۰۰ شغل در معرض تهدید قرار داشتند، اما با میزان تولیدی که تویوتا می تواند در این واحد داشته باشد، ۳۰۰ تا ۴۰۰ شغل از حذف شدن نجات می یابند. طی روزهای اخیر بسته شدن کارخانۀ پژو در اولنۀ فرانسه نگرانی های زیادی در خصوص حذف ۸ هزار فرصت شغلی به وجود آورده بود.(خبرآنلاین)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.