پژو دست به دامن دولت می شود+نمودار

آیا پژو در آستانۀ ورشکستگی قرار دارد؟ روز جمعه سایت اینترنتی لاتریبون از سقوط ۷،۷- درصدی پژو، دومین سازندۀ اتومبیل در اروپا در بورس فرانسه خبر داده و اعلام کرده که این واحد صنعتی خود را برای دریافت وام از دولت آماده می کند که البته این خبر توسط شرکت پژو تکذیب شد، اما وضعیت نابسامان اقتصادی پژو همچنان شائبه های زیادی را در مورد این شرکت سازندۀ اتومبیل تقویت کرده است.

پژو و سیتروئن ماه های سختی را پشت سر گذاشته اند و با توجه به وابستگی شدید به بازار اروپایی، کاهش فروش محصولات این شرکت طی ماههای اخیر در خور توجه بوده است. پژو در سه ماهۀ اول سال جاری با خسارتی برابر با ۱ میلیارد یورو روبرو شد و به رغم ورود جنرال موتور به این شرکت، حال پژو همچنان نامساعد است. از این رو پژو تصمیم گرفته بود که تعداد ۳۵۰۰ پرسنل خود را در اروپا برای کاهش هزینه ها تعدیل کند که ۲۵۰۰ نفر از آنها از پرسنل پژو در فرانسه بودند. پژو امیدوار است با راهکارهای نشست روز ۱۲ ژوئیه، بتواند از هزینه های این واحد صنعتی بکاهد و با بحران موجود مقابله کند.
برخلاف رنو که توانسته طی سالهای اخیر حضور خود را بیشتر بین المللی کند و با سایر واحدهای تولیدکننده اعم از نیسان و ولوو وارد معامله شود و سیاست خود را براساس نیازهای بازار فرانسه تطبیق دهد، پژو نتوانسته است چنین سیاستی را به کار گیرد. ارزش پژو در بازار بورس ضعیف است(۲،۵ میلیارد یورو) و این احتمال وجود دارد که این شرکت برای مبارزه با این امر دولت را وارد سرمایه کند. در صورتی که وضعیت پژو رو به وخامت بیشتری برود، دولت چارۀ دیگری جز نجات پژو نخواهد داشت.
نمودار ذیل وضعیت پژو در بازار بورس پاریس را نشان می دهد:

لزاکو/۹ جولای ۲۰۱۲
ترجمه: زهرا خدایی

۲۶۳۳۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.