پژو ۴۰۵ و پراید، رکورددار شکایت مصرف‌کنندگان ایرانی

پژو 405 و پراید، رکورددار شکایت مصرف‌کنندگان ایرانی

پژو ۴۰۵ و پراید، رکورددار شکایت مصرف‌کنندگان ایرانی

اتوآنلاین : رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان ایران، بیشترین حجم شکایات خودرویی مصرف‌کنندگان ایرانی در سال گذشته را مربوط به خودروهای پژو ۴۰۵ و پراید دانست.

به گزارش «اتوآنلاین» سید محمد جعفری در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در سال گذشته ۵۷٫۸ درصد شکایات مصرف‌کنندگان ایرانی از کیفیت خودروهای داخلی و خارجی، ۲۵٫۲ درصد از سطح خدمات پس از فروش، ۱۰٫۵ درصد خدمات فروش و ۶٫۵ درصد مربوط به سوانح مانند آتش‌سوزی و واژگونی بوده است.

وی با بیان اینکه در سال ۱۳۹۰ بیشترین حجم شکایات خودرویی مصرف‌کنندگان ایرانی مربوط به دو خودروی پژو ۴۰۵ تولیدی ایران خودرو و پراید تولیدی سایپا بوده است، خاطرنشان کرد: به‌طور تفکیکی نیز در گروه صنعتی ایران خودرو محصولات پژو ۴۰۵، سمند و پژو ۲۰۶ و در سایپا محصولات پراید، تیبا و ریو به ترتیب بیشترین حجم شکایات مشتریان را به خود اختصاص داده‌اند.

رئیس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان ایران ادامه داد: در پارس خودرو نیز بیشترین حجم شکایات مربوط به خودروی تندر۹۰، در خودروسازی مدیران محصولات ام.وی.ام ۱۱۰ و ایکس ۳۳ (تیگو) و در بهمن مربوط به وانت مزدا بوده است.

جعفری تصریح کرد: در سال گذشته ۸۵ درصد شکایات مشتریان از طریق مراجعه مستقیم به خودروسازان و ۱۵ درصد نیز مراجعه به دیگر مراکز و سازمان‌ها نظیر وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان استاندارد، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و مجلس بوده است.

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. شیرکو:

    یه پراید خریدم صفر وانته ۵۰۰تا کار کرده زدم به دستگاه مگه ۴۶۰۰کارکرده رفتم کارشناسی کردم مگه درب عقب رنگه اینم ماشینه صفر

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.