پیام آیت‌الله جوادی‌آملی به کنگره بزرگداشت آیت‌الله آقا قاضی

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ دوشنبه ۱۵آبان۹۱،

n00011997-b.jpg

آیت‌الله جوادی آملی گفت: آن گونه که مشایخ ما از نزدیک محضر مرحوم قاضی را درک نموده‌اند، ایشان به بالاترین درجات عرفان دست یافته بود.

به گزارش تفسیری خبرنگارخبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه آذربایجان شرقی، آیت‌الله جوادی آملی در پیامی تصویری به کنگره بزرگداشت آیت الله سیدعلی آقا قاضی در تالار وحدت دانشگاه تبریز اظهار نمود: مرحوم آیت‌الله سیدعلی آقا قاضی استاد بخش‌های عملی و نظری عرفان بود و هم راه، هم مقصد و هم مقصود را درک نموده بود.

وی در ادامه این پیام به تشریح مراحل عرفان پرداخت و افزود: این بزرگوار همانند عرفا و فقهای بزرگ شیعه انسانیت انسان را تا حد امکان به خوبی شناخته بود.

وی اظهار نمود: قرآن کریم هنگامی که جریان خلقت عالم و آدم را تشریح می‌کند عناصر محوری خلقت انسان را بازگو نموده و می‌گوید انسان قالبی از کل خلقت است.

آیت‌الله جوادی آملی افزود: خداوند بدن را خلق نمود و روحی مدبر و مدیر را وارد بدن انسان نموده و نیروها و قوای فراوانی به این روح داد.

وی با بیان این‌که «خداوند متعال این روح را برابر الهام الهی از فجور و تقوی با خبر نمود» گفت: عارف کسی است که با داخل و خارج خود آشنا بوده و در داخل خود نیروهای سرکش را رام می‌کند.

وی افزود: فردی که می‌خواهد عارف باشد برای رسیدن به مقصد تلاش می‌کند و هنگامی که به مقصد رسید می‌کوشد با مقصود دیدار داشته باشد که مرحوم علی آقا قاضی هم راه، هم مقصد و هم مقصود را درک نموده بود.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.