پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب برای درگذشت حاج محمد علی اوحدی

۳۰م دیماه ،

13910823_1421460.jpg

رهبر معظم انقلاب اسلامی طی پیامی درگذشت آقا حاج محمدعلی اوحدی پیشکسوت قرآن را تسلیت گفتند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی با صدور پیامی، درگذشت پیشکسوت قرآن و ابوالشهید، آقای حاج محمدعلی اوحدی را تسلیت گفتند.

محمدعلی اوحدی خادم برگزیده در حوزه آموزش عمومی و تخصصی قرآن کریم در چهاردهمین دوره تجلیل از خادمان قرآن، سال ۱۳۱۵ در کربلا متولد شد و آموزش روخوانی و روان‌خوانی قرآن را نزد استاد “شیخ عبدالرحمن دروی” گذراند سپس در محضر استادانی چون “عبدالفتاح شعشاعی” و “ابوالعینین شعیشع” در کربلا به ویژه استاد “شعشاعی” به تلمذ پرداخت که آن زمان اوحدی حدود ۱۱ سال سن داشت.

وی در سن ۱۹ سالگی به اصرار پدرش که مجتهد و عالمی مذهبی بود و چندی قبل به منظور اقامت در ایران و حضور در رکاب آیت‌الله سیدیونس اردبیلی مرجع مسلمانان آن زمان، سفر کرده بود با انبوهی از تجارب عالی قرآنی در زمینه قرائت و نوار کاستی از صدای استاد “عبدالباسط” به ایران آمد و از همان زمان مشغول تدریس و آموزش سبک‌های مختلف قرائت قرآن شد و در مسابقات سراسری و بین‌المللی بسیاری موفق به کسب مقام برتر شد و به دنبال آن در مسابقات فراوانی به امر داوری پرداخت.

این خادم برگزیده قرآنی و دارنده گواهینامه بین‌المللی داوری از کشور لیبی از سال ۱۳۴۸ افتخار خادمی حرم مطهر امام رضا (ع) و قاری رسمی تشریفات آستان قدس رضوی را دارا بود.

این پیشکسوت قرآنی پدر شهید و یک جانباز شیمیایی از جنگ تحمیلی ایران و عراق، است، این قاری برجسته قرآن کریم سال ۱۳۵۴ حدود شش ماه در کشور مصر نزد استادانی چون؛ “مصطفی اسماعیل”، “منشاوی”، “شحات انور”، “ابوالعینین شعیشع”، “عبدالباسط” و … تعلیم دید. همچنین در سفرهای بسیاری به کشورهای مختلف از جمله آرژانتین، برزیل، مالزی و مصر به اجرای برنامه و تلاوت تبلیغی قرآن پرداخته‌ است.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.