پیام تسلیت رییس مجلس به مناسبت درگذشت آیت الله باقر شریف قرشی

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از اداره اخبار و رسانه های گروهی مجلس، در بخشی از متن این پیام تسلیت آمده است: درگذشت حضرت آیت الله باقر شریف قرشی که از چهره های برجسته علمی و مورخان شهیر حوزه علمیه نجف اشرف بودند موجب تاسف و تاثر گردید.

مرحوم آیت الله باقر شریف قرشی در آثار ارزشمند خود با نگاهی تازه زندگانی حضرات معصومین علیهم السلام را مورد بررسی قرار دادند که آثار و تتبعات ایشان علاوه بر حوزه علمیه نجف اشرف بر حوزه های علمیه در ایران نیز تاثیر گذار بوده و بحمدالله بسیاری از آثار این روحانی عالیقدر در کشورمان نیز مورد توجه قرار گرفته است.

لاریجانی در این پیام تصریح می کند: ایشان اهل تامل و پژوهش در تاریخ بودند و اعتقاد داشتند در تاریخ اسلام شخصیت هایی وجود دارند که باید مورد بررسی و دقت نظر قرار گیرند. مجموعه آثار آن مرحوم بیانگر این نکته اساسی و مهم بود که اسلام دینی برای زندگی کردن است و باید از سیره نبوی و اهل بیت علیهم السلام در این حوزه بهره مند شد. بحمدالله با سقوط صدام و هنگامی که حوزه علمیه نجف اشرف رونقی دوباره یافت چهره این مرد بزرگ و عالم جلیل القدر بیشتر آشکار شد.

در ادامه پیام تسلیت رییس مجلس شورای اسلامی آمده است: ‌اینجانب این ضایعه را به پیشگاه حضرت امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف)، مقام معظم رهبری، مراجع عظام تقلید و حوزه علمیه نجف اشرف و بیت مکرم حضرت آیت الله باقر شریف قرشی تسلیت گفته، برای روح بلند ایشان رحمت و مغفرت و برای بازماندگان صبر و شکیبایی از درگاه خداوند متعال مسالت می کنم.

سیام / ۱۷۲۳ ** ۱۰۷۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۸۸۸۷۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.