پیام تسلیت کیهان کلهر به مناسبت درگذشت استاد شهناز

۲۹خردادماه،

نوازنده و آهنگساز جهانی کشورمان، درگذشت استاد جلیل شهناز را تسلیت گفت.

به گزارش هنرآنلاین، کیهان کلهر نوازنده و آهنگساز برجسته کشورمان، به مناسبت درگذشت استاد جلیل شهناز نوازنده برجسته تار پیام تسلیتی منتشر کرده است که متن کامل آن در پی می آید:

موسیقیمان تنهاست، تنها تر از همیشه،.. درست همان وقتی‌ که پدر می‌خواست و می‌خواهد,… بیشتر از همیشه. مگر نه اینکه پدر است که تا سایه‌اش، نفسش هست همه چیز هست و وقتی‌ نیست شیرازه‌ها آرام آرام از هم میپاشند.

یک یک میروند این بزرگان، پدران، این صاحبان موسیقی‌ و جایشان پرنشدنی،.. خالی‌ همچنان. اما شهناز … چیز دیگری بود. جناب جلیل شهناز که سالها بود لقب استاد (که در این دوره بسیار ارزان هم شده) برایش کسر بود، چیز دیگری بود.
جناب شهناز در مرتبه ای که فقط خاص خودش بود قرار داشت,دارد. مرتبه ای که خودش با استعداد و کار و خلاقیت و ذوق سرشار آنرا به وجود آورده بود. مرتبه بالای تار، جای شهناز. مال اوست آنجا..

خداوندگار تار نخواسته و ندانسته معلم موسیقی‌ همه مان بود گرچه به ظاهر شاگردی نداشت. از فواصل و جمله بندی گرفته تا ذوق و حال و صد چیز دیگر، معیار بود. مرجع مان بود…. نوای تارش موسیقی‌ خلوت موسیقیدانان بود.
امشب حالی‌ به سه گاه و ابوعطا و شور و دشتی هم نمانده، دلشان برای استاد جلیل شهناز تنگ خواهد شد که هیچگاه کسی‌ از او خوشتر ننواختشان.

کیهان کلهر

استاد جلیل شهناز از برجسته ترین تارنوازان معاصر ۲۷ خردادماه در تهران درگذشت. مراسم تشییع پیکر این هنرمند فردا ۵شنبه ساعت ۹ صبح، مقابل تالار وحدت برگزار می گردد.


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.