پیام شفاهی صالحی به همتای قزاقش

۸فروردین ۱۳،

سفیر ایران در آستانه در دیدار با معاون وزیر خارجه قزاقستان، پیام شفاهی وزیر امور خارجه کشورمان به همتای قزاقش در محکوم کردن کاربرد سلاح شیمیایی توسط مخالفان دولت سوریه را ابلاغ کرد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، “قربان صیفی” سفیر جمهوری اسلامی ایران در قزاقستان با “کایرات ساریبای” معاون وزیر خارجه قزاقستان دیدار و گفتگو کرد.

سفیر ایران در این دیدار پیام شفاهی “علی‌اکبر صالحی” وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به “یرلان  ادریسوف” همتای قزاقستانی خود را ابلاغ کرد.

صالحی در این پیام ضمن محکوم کردن کاربرد سلاح شیمیایی توسط مخالفان دولت سوریه در تاریخ ٫۱۲٫۲۹ در شهر حلب که منجر به کشته و مجروح شدن تعدادی از شهروندان بی‌گناه شد و با توجه به اینکه جمهوری اسلامی ایران از بزرگ‌ترین قربانیان کاربرد سلاح‌های شیمیایی در عصر حاضر است از همتای قزاقی خود خواسته ضمن محکومیت و تقبیح این جنایت ضد بشری از هرگونه اقدام برای پیشگیری از تکرار چنین حوادثی فروگذار نکرده و از تحقیق بی‌طرفانه پیرامون این جنایت و تامین‌کنندگان سلاح برای تروریست‌ها در سوریه و مجازات عاملان آن حمایت کند.

در این پیام همچنین با توجه به اینکه در آستانه برگزاری سومین کنفرانس بازنگری کنوانسیون منع سلاح‌های شیمیایی هستیم، وزیر خارجه کشورمان بار دیگر بر ضرورت اجرای کامل، موثر و بدون تبعیض کلیه مقررات کنوانسیون از سوی اعضاء و به ویژه امحای کامل این تسلیحات مخرب تاکید و ابراز اطمینان کرده که همتای قزاقی‌اش از محکومیت قاطع جنایت کاربرد سلاح شیمیایی علیه مردم بی دفاع شهر حلب در سومین کنفرانس بازنگری حمایت خواهد کرد.

انتهای پیام/ش


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.