پیتر اشتاین از اجرای تئاتر در ایران انصراف داد

به گزارش خبرنگار مهر، چند ماه پیش بود که خبر حضور پیتر اشتاین کارگردان صاحب نام تئاتر جهان در ایران و تولید و اجرای اثری نمایشی با هنرمندان تئاتر ایران در رسانه‌ها منتشر شد. این خبر نظر بسیاری از هنرمندان و صاحب‌نظران تئاتر ایران را به خود جلب کرد زیرا حضور اشتاین در ایران تجربه‌ای گرانبها برای تئاتر و هنرمندان آن در کشور ما بود.

طبق برنامه اعلام شده قرار بود اشتاین نمایش “اورستیا” را با حضور بازیگران تئاتر ایران متشکل از بازیگران چهره و همچنین جوان تئاتر تولید و اجرا کند. پیتر اشتاین بعد از حضور در ایران و گرفتن تست‌هایی از بازیگران ایرانی، تعدادی از بازیگران مدنظر خود را انتخاب و تمرینات نمایش را هم آغاز کرده بود.

اشتاین تمرینات خود را در طبقه هفتم تالار وحدت آغاز کرد اما بعد از گذشت دو هفته از آغاز تمرینات، هماهنگی‌های انجام شده برای در اختیار داشتن سالن تمرین تغییر پیدا کرد و اشتاین نتوانست به همراه گروه خود سالن تمرین را برای زمان مدنظر در اختیار داشته باشد.

این مشکل باعث شد تا روند تمرینات نمایش “اورستیا” با مشکلاتی مواجه شده و شرایط برای کارگردان صاحب‌نام تئاتر جهان سخت شود. متأسفانه در بین ناباوری هنرمندان و علاقه‌مندان به تئاتر ایران و به دلیل نبود همکاری لازم از سوی مدیران و مسئولانی که باید حضور این کارگردان برجسته تئاتر جهان را در داخل کشور قدر می‌نهادند، پیتر اشتاین از ادامه پروژه کار مشترک “اورستیا” انصراف داد.

قرار است اشتاین در روزهای پایانی هفته جاری ایران را به مقصد آلمان ترک کند.

MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.