پیدا شدن جسد سه کوهنورد فرانسوی در راه اورست

جسد سه کوهنورد فرانسوی در ارتفاعات هیمالیا پیدا شد.

پیدا شدن جسد سه کوهنورد فرانسوی در راه اورست

به گزارش ممتاز نیوز، اجساد سه کوهنورد فرانسوی که حدود دو هفته پیش در مسیر صعود به قله اورست ناپدید شده بودند، صبح روز دوشنبه ۸ نوامبر در ارتفاعات هیمالیا در نپال پیدا شد.

راهنماهای محلی اجساد را پیدا کردند و پلیس نپال بلافاصله یک گروه امدادی را برای انتقال آنها با هلیکوپتر به محل اعزام کرد. یکی از سخنگویان پلیس نپال با تایید هویت اجساد پیدا شده در گفتگو با خبرگزاری فرانسه از انتقال جسد کوهنوردان به «لوکلا» واقع در جنوب شرقی نپال خبر داده است.

گابریل میلوش، توما آرفی و لوئی پاشو ۲۶ اکتبر و در پی سقوط بهمن در جبهه غربی «مینگبو ایگر» در ارتفاع ۶۰۷۰ متری ناپدید شدند و جستجوها برای یافتن آنها تا به امروز ثمربخش نبود.

جمعه گذشته فرانسه یک تیم امدادی ۱۴ نفره را برای یافتن این سه کوهنورد عازم نپال کرد. عملیات جستجو در پی ناامیدی از زنده بودن کوهنوردان اوایل هفته گذشته متوقف شد.

نپال که همراه تبت دو مسیر اصلی صعود به اورست، مرتفع ترین قله دنیا، به شمار می روند از ماه سپتامبر و پس از یک دوره طولانی قرنطینه کرونایی درهای خود را به روی جهانگردان و کوهنوردان خارجی باز کرد.

صدها نفر هر سال تلاش می کنند تا از مسیرهای متفاوت، دشوار و بعضا بدون اکسیژن صعود به اورست را تجربه کنند، تجربه ای که همیشه شیرین نیست و هر از چند گاه به قیمت جان کوهنوردان ماجراجو تمام می شود.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.