پیروزی سخت بسکتبال ایران برابر عربستان

تیم ملی بسکتبال ایران موفق شد تیم ملی عربستان را شکست دهد.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، از ساعت ۱۶:۳۰ امروز (شنبه) ۸ آذر ۱۳۹۹، تیم ملی بسکتبال ایران در نخستین بازی خود از پنجره دوم رقابت‌های انتخابی کاپ آسیا ۲۰۲۲، در دوحه قطر به مصاف تیم ملی عربستان رفت و تیم ایران با نتیجه ۷۱ به ۶۴ برنده شد.

با نظر مهران شاهین‌طبع به عنوان سرمربی، سجاد مشایخی، محمد حسن‌زاده، محمد جمشیدی، آرون‌ گرامی‌پور و بهنام یخچالی در ترکیب ابتدایی تیم ملی ایران برای شروع این دیدار قرار داشتند.

کوارتر اول: ۲۲ – ۱۲ ایران

اولین دو امتیاز این بازی را گرامی‌پور روی پاس یخچالی برای ایران کسب کرد. ایران که از ابتدای بازی فشار دفاعی را از ابتدای زمین عربستان به حریف وارد می‌کرد، با پرتاب‌های سه امتیازی یخچالی ۱۲-۲ پیشی گرفت. شاگردان شاهین‌طبع در ادامه با حفظ اختلاف ۱۰ امتیازی، ۲۲-۱۲ کوارتر نخست را پیروز شد. در اواخر این کوارتر حامد حسین‌زاده و آرمان زنگنه به جای جمشیدی و حسن‌زاده وارد زمین شدند.

کوارتر دوم: ۱۶ – ۲۱ عربستان

در کوارتر دوم هم ایران بود که روی یک ضد حمله با لی‌آپ داورپناه دو امتیاز را به دست آورد تا نتیجه ۲۴-۱۲ شود. عربستانی‌ها با دفاع منطقی کوارتر دوم را بهتر آغاز کردند تا حملات ایران یکی پس از دیگری خراب شوند. در اواخر این کوارتر عربستانی‌ها اختلاف را به ۹ امتیاز کاهش دادند تا شاهین‌طبع در امتیاز ۳۲-۲۳ تقاضای وقت استراحت کند. در یک دقیقه مانده به پایان نیمه اول عربستان موفق شد اختلاف را به ۵ امتیاز کاهش دهد تا نیمه نخست ۳۸-۳۳ به سود ایران پایان یابد.

کوارتر سوم: ۱۱ – ۱۵ عربستان

در این‌ کوارتر پس از دو ریباند پیاپی جمشیدی و حسن‌زاده، سرانجام یخچالی با نفوذ خود دو پرتاب پنالتی را به دست آورد که یکی از آن‌ها را وارد سبد کرد. سجاد مشایخی در این کوارتر عملکرد بهتری داشت و موفق شد ۶ امتیاز را برای ایران به دست آورد تا بازی ۴۷-۴۱ شود. در حالی که عربستان به اختلاف ۲ امتیازی با ایران رسیده بود در امتیاز ۴۸-۴۶ تقاضای وقت استراحت کرد. عربستانی‌ها در این کوارتر به یک امتیازی ایران رسیدند تا شاگردان شاهین‌طبع تا پایان این‌کوارتر ۴۸-۴۷ پیش باشد.

کوارتر چهارم: ۲۲ – ۱۶ ایران

بهنام یخچالی که بهترین بازیکن ایران در این دیدار بود، با چهارمین پرتاب سه امتیازی نتیجه را ۵۲ – ۴۸ کرد. عربستانی‌ها نهایتا با دو سه امتیازی نتیجه را در امتیاز ۵۴ برای نخستین بار در جریان این دیدار به تساوی کشاندند.  در ادامه اما با درخشش یخچالی روی پرتاب‌های سه امتیازی، ایران توانست ۶۹-۶۰ پیش بیافتد. ایران نهایتا این بازی را ۷۱ – ۶۴ پیروز شد.

تیم ملی ایران با این برد در جریان رقابت‌های انتخابی کاپ آسیا، با سه پیروزی متوالی به صدرنشینی خود در گروه E ادامه داد. شاگردان شاهین‌طبع روز دوشنبه نیز باید در آخرین بازی خود از پنجره دوم انتخابی‌ها، مقابل تیم ملی روسیه به میدان برود.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.