پیشنهاد تاسیس بانک طلا در کشور

یکشنبه ۱۴ آبان۹۱ به نقل از باشگاه خبر نگاران جوان در پورتال خبری ممتاز نیوز انتشار یافته است،

رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر از پیشنهاد تاسیس بانک طلا برای حفاظت از طلاها و سپرده‌های مردم و بها آنها در بخش‌های اقتصادی کشور خبر داد.

به گزارش تفسیری سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران، محمد کشتی آرای گفت: پیشنهاد ما این است که بانک طلا در کشور تاسیس شود تا از طلاها و سپرده‌های مردم حفاظت کند و طلاها هم در بخش‌های اقتصادی بها شود.

کشتی آرای با بیان اینکه هم اکنون بانک کارگشایی فقط از طلاها نگهداری می نماید، اظهار داشت: این بانک متفاوت است و اولین موضوع این است که باید به صورت EPG فعالیت کند و سازمان خاصی را داشته باشد.

رئیس اتحادیه طلا و جوار با اشاره به اینکه ساختار بانک طلا در کشورهای بسیاری تعریف شده است، افزود: در این بانک، طلا را به صورت فیزیکی از سپرده گذار تحویل می گیرند و در نهایت هم به همان مقدار به وی تحویل می دهند، به عنوان مثال سپرده گذاری که یک هزار دلار سپرده دارد، درصدی را سود می گیرد و در موعد مقرر هزار دلار خود را تحویل می گیرد، طلا هم به همین شکل است و باید مقدار طلا را دریافت کند.

او درباره اینکه آیا این پیشنهاد به بانک مرکزی ارایه شده است؟ گفت: در جلسات این موضوع را مطرح نمودیم، البته مخالفتی هم نبوده و شاید تاکنون کسی برای این امر اعلام آمادگی نکرده است.

کشتی آرای تصریح نمود: اگر مقامات اقتصادی کشور به فکر بیافتند از طرف صنف طلافروشان و اتحادیه سازوکار آن مشخص شده است، ضمن آنکه در این بانک می توانیم به واحدهای تولیدی وام بدهیم و طلا صادر کنیم، از سوی دیگر به ازای صادرات محصولات طلا، طلا به کشور وارد کنیم./س


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.