پیشنهاد روسیه به غرب در خصوص سوریه

خبرگزاری اینترفکس روسیه گزارش داد: در صورت پیشرفت مذاکرات ژنو، روسیه پیشنهاد میزبانی دور بعدی مذاکرات بین المللی پیرامون مسایل سوریه را خواهد داد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، خبرگزاری اینترفکس روسیه به نقل از یک منبع آگاه از روند مذاکرات ژنو نوشت: روسیه پیشنهاد برگزاری چنین مذاکره ای در مسکو را خواهد داد.
این منبع افزود: بر اساس برنامه های قبلی، سوری ها نیز در این نشست نماینده ای خواهند داشت.
همچنین خبرگزاری ریانووستی نیز پیشنهاد روسیه برای برگزاری نشست بعدی در مسکو را مشروط بر موفقیت آمیز بودن مذاکرات ژنو دانست.
منابع آگاه در این باره به ریانووستی گفتند: ممکن است پیشنهاد برگزاری نشست بعدی در مسکو را ارائه کنیم اما این موضوع بستگی به نتایج نشست امروز خواهد داشت.
روسیه پیش تر به دلیل حذف ایران از جمع کشورهای مذاکره کننده در اجلاس ژنو، مراتب اعتراض شدید خود را اعلام کرده بود.
روز گذشته نیز وزارت امور خارجه روسیه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: روسیه موضع اصولی خود را در قبال مساله سوریه تغییر نمی دهد و مسکو همچنان بر تعیین سرنوشت سوریه توسط مردم این کشور تاکید دارد.
در بیانیه وزارت خارجه روسیه، نشست بین المللی ژنو گام مثبتی برای جستجوی امکان تقویت زمینه توافق بین المللی در باره آغاز مذاکرات در سوریه ارزیابی شده است.
روسیه بر خلاف کشورهای غربی به سرکردگی آمریکا که از مسایل سوریه برای مداخله جویی در این کشور سوء استفاده می کنند، تلاش دارد تمام مسایل کشور سوریه با مشارکت طرف های سوری و بدون مداخله خارجی از طریق مذاکره و گفت و گوی سیاسی حل و فصل شود.
همچنین ‘گریگوری بردنیکوف’ نماینده روسیه در شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی، ساعاتی پیش اعلام کرد کشورش خواستار برگزاری کنفرانس بین المللی ایجاد منطقه عاری از سلاح های کشتار جمعی در خاورمیانه است.
۵۱۵۱
 

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.