پیشگیری از آلزایمر با نوشیدن آب

متخصصان علوم اعصاب در انگلیس دریافته‌اند نوشیدن آب معدنی غنی شده با سیلیکون تاثیر چشمگیری در کاهش سطح این ماده مسموم‌ کننده اعصاب در مبتلایان به آلزایمر دارد.

پزشکان انگلیسی در یک مطالعه جدید ادعا کرده‌اند که نوشیدن یک لیتر آب معدنی در روز می‌تواند برای پیشگیری و حتی جبران اثرات مخرب بیماری‌های آلزایمر روی حافظه مفید باشد.

متخصصان مغز و اعصاب در دانشگاه کلیه در این رابطه اظهار داشتند که آب غنی از ماده معدنی سیلیکون می‌تواند روند افت توان ذهنی را در مبتلایان به آلزایمر تغییر دهد چون این عنصر به تخلیه آلومینیوم سمی از بدن کمک می‌کند.

به نوشته روزنامه دیلی اکسپرس، پزشکان از مدت‌ها پیش می‌دانستند که وجود آلومینیوم در بدن با بروز آلزایمر ارتباط دارد. اکنون متخصصان علوم اعصاب در انگلیس دریافته‌اند نوشیدن آب معدنی غنی شده با سیلیکون تاثیر چشمگیری در کاهش سطح این ماده مسموم‌ کننده اعصاب در مبتلایان به آلزایمر دارد.

در این آزمایشات از بیماران خواسته شد که به مدت ۱۳ هفته هر روز یک لیتر آب معدنی بنوشند. پس از این مدت در بدن یکی از بیماران سطح آلومینیوم تا ۷۰ درصد کاهش پیدا کرد. همچنین بعد از اتمام ۱۳ هفته آزمایش در اکثر بیماران علائم افت ذهنی بیشتر مشاهده نشد و در سه درصد بیماران نیز بهبودی چشمگیر حاصل شد.

شرح این مطالعه در مجله “بیماری آلزایمر” منتشر شده است.

داغ کن - کلوب دات کام ارسال به کلوب


سلامت

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.