پیشگیری از ایدز به کمک ورزش

فروردین ۱۴۰۳
ممتاز نیوز : تلفیق برنامه‌های ورزشی و اطلاع‌رسانی به جوانان در رابطه با بیماری‌های مزمن مختلف از جمله ایدز در جوامع آفریقایی موفقیت‌آمیز بوده است. می‌توان از این نوع برنامه‌ها برای جلوگیری از شیوع بیماری‌های مختلف استفاده کرد.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از ایسنا ؛ بانک اطلاعات جهانی اعلام کرده است که بیماری‌های مسری بیشترین سبب مرگ کودکان در دنیا و سبب مرگ اشخاص بزرگسال در کشورهای در حال توسعه است. حدود ۱۵ میلیون نفر هر ساله به سبب این بیماری‌ها می‌میرند که ۸۰ درصد آنها در کشورهای در حال توسعه می باشند. ورزش و تربیت بدنی نقش مهمی در مقابله با این نوع بیماری‌های مسری از جمله ایدز ایفا می‌کند. شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد انجام ورزش سبب کاهش سرعت بیماری ایدز می‌شود.

در آفریقا، برنامه‌های ورزشی در حال اجرا می باشند که برای بالا بردن سلامتی انجام می‌شوند و با ایدز مقابله می‌کنند. در این برنامه‌ها علاوه بر انجام فعالیت‌های فیزیکی، اطلاعاتی در رابطه با بیماری ایدز و پیشگیری از انتقال آن به اشخاص داده می‌شد.

هیچ‌کدام از این برنامه‌ها راهکارهایی برای درمان ایدز به اشخاص نمی‌دهند اما تمرکز آنها بر استفاده از ورزش به عنوان راهی برای بسیج کردن اشخاصی که در معرض ایدز می باشند و پیشگیری از شیوع بیماری است.

معمولا صحبت از ایدز در جوامع مختلف به یک تابو تبدیل شده است. به کارگیری برنامه‌های ورزشی راهی است که به کمک آن می‌توان به جوانان طریقه مقابله و پیشگیری از این بیماری را آموخت. آمارها نشان می‌دهد که این برنامه به بالا رفتن اطلاعات جوانان برای جلوگیری از ایدز کمک کرده است.

مربیان ورزش در این برنامه‌ها نقش اساسی داشتند. مربیان می‌توانند روابط بر پایه اعتماد را با جوانان برقرار کنند.

۵۹ درصد کسانی که در آفریقا HIV مثبت می باشند را زنان تشکیل می‌دهند. برنامه های ورزشی برای زنان می‌تواند به آنها کمک کند تا اطلاعات بیشتری در این رابه کسب کنند. استفاده از ورزش به عنوان راهی برای اطلاع‌رسانی به اشخاص مبتلا می‌تواند تاثیرات اجتماعی بسیاری داشته باشد. این برنامه‌ها می‌توانند بین اشخاصی که ایدز دارند اتحاد ایجاد کند و آنها را به سمت ورزش و فعالیت فیزیکی سوق دهد.

برنامه‌های ورزشی اینچنین برای بیماری‌های مختلفی از جمله مالاریا و سل طراحی شده‌اند. برنامه‌هایی برای جلوگیری از این نوع بیماری‌ها با کمک ورزش در حال انجام می باشند.

تجربه نشان داده است که این برنامه‌ها که دلایل و نشانه‌های بیماری را آموزش می‌دهند مبسیار مفید می باشند.

همکاری آژانس‌های سلامت ملی و سازمان‌های ورزشی سبب اطلاع‌رسانی بیشتر به جوانان و کودکان شده است تا سلامت عمومی را افزایش دهد.

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.