پیش‌بینی بازار مسکن پررونق همراه با کاهش قیمت

۱۳م آذر ،

Sotakbar - ISNA (3 of 45).jpg

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران با تاکید بر تاثیر ساخت واحد‌های مسکونی در اطراف تهران برروی قیمت مسکن در تهران گفت: بازار مسکن پررونق همراه با کاهش قیمت پیش‌بینی می‌شود.

فریبرز واحدی در گفت‌وگو با خبرنگار مسکن خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: سیاست دولت آن است که در شهرهای بزرگ برای کل اقشار کم‌درآمد و متوسط مسکن در قالب طرح‌های ۹۹ ساله بسازند و در اختیار متقاضیان قرار دهند.

وی با بیان این‌که تاکنون سیاست‌های دولت در تامین نیاز مسکن برای اقشار کم‌درآمد در کل کشور پاسخ‌گو بوده است به تهران اشاره کرد و گفت: برای تهران با توجه به جمعیت و موقعیتی که دارد باید سیاست‌های دیگری پیاده‌سازی شود.

واحدی افزود: تاسیس شهر‌های تازهی هم‌چون پرند از جمله سیاست‌هایی است که برای کنترل بازار مسکن در تهران اجرا شد تا مستاجران ساکن در تهران در اطراف این شهر صاحبخانه شوند.

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران با اشاره به در دست ساخت‌بودن ۸۰ هزار واحد مسکونی در شهر تازه پردیس خاطر نشان کرد: سرریز جمعیت فاقد مسکن می‌توانند در این واحد‌ها به اضافه واحد‌هایی که در قالب مسکن مهر در پرند ساخته می‌شود، ساکن شوند تا بازار مسکن در تهران آرام‌تر شود و بیش‌تر تحت نظارت باشد.

وی با اشاره به شناسایی لکه‌هایی در تهران افزود: در شهر تهران لکه‌هایی در حال شناسایی می باشند که مشکلات حقوقی و قانونی دارد و به دنبال حل آن هستیم تا از این مکان‌ها برای ساخت واحد‌های مسکونی ساماندهی‌ شده استفاده شود و در اختیار متقاضیان قرار گیرد.

واحدی به قیمت مسکن در تهران اشاره کرد و افزود: قیمت مسکن در تهران به مولفه‌هایی هم‌چون تعادل عرضه و تقاضا بستگی دارد، ضمن آنکه ممکن است با انتقال سرمایه‌گذاری نقدینگی از بازار ارز و سکه به سمت مسکن معادله‌ها تغییر کرده و شاهد رونق در این بخش باشیم.

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران در پیش‌بینی خود از وضعیت بازار مسکن گفت: رونق در بازار مسکن همراه با کاهش قیمت در پی ساکن‌شدن تعداد بسیاری از خانوارها در واحد‌های مسکن مهر و نیز ورود سرمایه‌گذاران از بازار ارز و سکه به بازار مسکن پیش‌بینی می‌شود، زیرا ساخت‌وساز‌های اطراف تهران و نیز نرخ ارز به بازار مسکن رونق می‌دهد و با افزایش تعداد معاملات و افزایش خرید و فروش مسکن است که خروج رکود از بازار مسکن را سبب می‌شود و می‌توان به این مهم امیدوار بود.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.