پیش‌بینی تردد ۵ میلیون زائر در اربعین امسال/ مرز "خسروی" بازگشایی می‌شود

وزیر کشور ازپیش بینی تردد بیش از پنج میلیون زائر در اربعین امسال خبر داد و افزود: مرز خسروی در مراسم امسال فعال شده و میزبان زوار اربعین خواهد بود.

پیش‌بینی تردد ۵ میلیون زائر در اربعین امسال/ مرز "خسروی" بازگشایی می‌شود

به گزارش مملکت آنلاین، احمد وحیدی در سفر به کرمانشاه با اشاره به نزدیکی ایام اربعین گفت: آماده سازی ها در این زمینه در حال انجام است تا بتوانیم زمینه سازی لازم را برای برگزاری این هنگامه بزرگ فراهم کنیم.

وی افزود: این وظیفه ماست که زمینه برگزاری مراسم اربعین را آماده کنیم و کارها در این زمینه در حال انجام است.

وحیدی با اشاره به پیش بینی افزایش زوار در اربعین پیش رو گفت: در آخرین مراسم اربعین حدود ۳.۵ میلیون زائر داشتیم که برآورد می شود این تعداد در اربعین پیش رو به حدود پنج میلیون نفر برسد.

وی افزود: برای برآورد دقیق تر تعداد زوار قرار بر این شد تمام افرادی که قصد شرکت در مراسم اربعین را دارند در سایت حج و زیارت ثبت نام کنند تا بتوانیم برآورد دقیقی از تعداد زوار داشته و برنامه ریزی درستی برای حمل و نقل، اسکان و پذیرایی از آنها داشته باشیم.

وزیر کشور از فعال شدن مرز خسرو در اربعین امسال خبر داد و افزود: طرف عراقی قول داده که نیازمندی های منطقه در این زمینه را از جمله در بحث امنیت تامین کند.

وی افزود: با توجه به وعده مثبت طرف عراقی امسال شاهد عبور تعداد زیادی از زوار اربعین از طریق مرز خسروی خواهیم بود.

احمدی در خصوص افزایش تدریجی آمار کرونا هم گفت: امیدواریم مردم رعایت کرده و با تزریق دز یادآور واکسن مانع از اوج گیری دوباره بیماری کرونا شوند.

وی افزود: هیچکس خواهان اعمال محدودیت نیست و امیدواریم با رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم و بویژه استفاده از ماسک و تزریق واکسن کرونا، مجبور نشویم محدودیت ها را دوباره اعمال کنیم

وحیدی در ادامه با اشاره به برگزاری نشستی در خصوص بررسی وضعیت آسیب های اجتماعی در کرمانشاه گفت: در جلسه برگزار شده با دستگاه های اجتماعی و سمن های فعال در این حوزه اقدامات صورت گرفته در زمینه مقابله با آسیب های اجتماعی استان تشریح شد.

وی افزود: خوشبختانه کارهای خوبی در این زمینه دراستان صورت گرفته، اما با توجه به وضعیت موجود به نظر می رسد باید اقدامات بیشتری صورت گیرد.

وحیدی گفت: در حال حاضر کرمانشاه در بحث حاشیه نشینی معضل جدی دارد و حدود ۳۵۰ تا ۴۰۰ هزار نفر از جمعیت کلانشهر کرمانشاه حاشیه نشین هستند که باید اقدامات جدی در خصوص ساماندهی وضعیت آنها صورت گیرد.

وزیر کشور باتاکید بر همکاری هرچه بیشتر و هم افزایی دستگاه های مسئول در این حوزه گفت: طرح های لازم در این حوزه باید کامل شده و جلسات بیشتری  جهت هم افزایی میان دستگاه ها برای رفع مشکلات این مناطق باید برگزار شد.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.