پیش‌بینی کاهش غلظت آلاینده‌ها از اواخر چهارشنبه در پایتخت

۱۵م آذر ،

پیش‌بینی کاهش غلظت آلاینده‌ها از اواخر چهارشنبه در پایتخت

مناطق۱۱و۲۰آلوده‌ترین نقاط تهران

عصرخودرو : مدیرکل پیش‌بینی و اخطار سریع سازمان هواشناسی کشور گفت: از اواخر چهارشنبه و در روز پنجشنبه به سبب افزایش سرعت وزش باد و کاهش پایداری جوی و نیز بارش در شهرهای صنعتی واقع در نیمه شمالی کشور به ویژه تهران و کرج، از چگالی آلاینده‌های هوا کاسته کیفیت هوا بهبود یافته و دید افقی افزایش یابد.

  به نقل از ایسنا، مدیرکل پیش‌بینی و اخطار سریع سازمان هواشناسی کشور گفت: از اواخر چهارشنبه و در روز پنجشنبه به سبب افزایش سرعت وزش باد و کاهش پایداری جوی و نیز بارش در شهرهای صنعتی واقع در نیمه شمالی کشور به ویژه تهران و کرج، از چگالی آلاینده‌های هوا کاسته کیفیت هوا بهبود یافته و دید افقی افزایش یابد.

مهندس عبدالرضا امیدوار شهری روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار «محیط زیست» ایسنا افزود: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی طی ۲۴ ساعت آینده در نیمه غربی کشور، سواحلد خلیج‌فارس و به تدریج ر دامنه‌های جنوبی البرز، مرکز و سواحل غربی دریای خزر ابرناکی، بارش باران و وزش باد و کاهش دما پیش‌بینی می‌شود که بارش در مناطق سردسیر به صورت برف بوده و در مناطق جنوبی‌تر با رعد و برق همراه است.

وی افزود: در این مدت‌ها بارش در بعضی مناطق غرب، دامنه‌های مرکزی و جنوبی زاگرس شدت بیشتری خواهد داشت و از بعدازظهر پنجشنبه از میزان ناپایداری‌ها در نوار غربی کشور کاسته می‌شود و بعضی مناطق جنوب، مرکز، شرق و شمال شرق کشور افزایش ابر و بارش خواهد داشت که این سامانه روز جمعه از مرزهای شرقی کشور خارج می‌شود. از عصر روز جمعه و طی روز شنبه سامانه بارشی دیگری نیمه غربی کشور را متاثر خواهد کرد و طی دو روز آینده خلیج‌فارس مواج خواهد بود.

 

مدیرکل پیش‌بینی و اخطار سریع سازمان هواشناسی کشور به وضع هوای تهران اشاره کرد و گفت: بر این اساس در روز پنجشنبه آسمان تهران نیمه ابری در ارتفاعات بارش پراکنده و وزش باد به تدریج کاهش ابر خواهد بود که حداقل و حداکثر دما در این روز به ۳ درجه کاهش به ۲ و ۱۱ درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد. همچنین در روز جمعه نیز آسمان تهران نیمه‌ابری با وزش باد در اواخر وقت افزایش ابر پیش‌بینی شده است که حداقل و حئداکثر دما در این روز به ۲ و ۱۲ درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد.

 

هوای تهران همچنان در «هشدار»

 

دکتر یوسف رشیدی، مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران نیز به ایسنا گفت: شاخص کیفیت هوای پایتخت همچنان در شرایط «هشدار» است.

وی افزود: اطلاعات رسیده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا نشان می‌دهد میانگین غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از ۲٫۵ میکرون با ۱۶۳ PSI همچنان در شرایط اخطار بوده و تمامی ایستگاه‌های سطح شهر نیز به لحاظ این آلاینده در شرایط اخطار می باشند که بیشترین آلودگی از منطقه ۱۱ و ۲۰ گزارش شده است.

رشیدی به آلاینده ذرات معلق کمتر از ۱۰ میکرون اشاره کرد و گفت: میانگین غلظت این آلاینده نیز در شرایط ناسالم قرار دارد و در منطقه ۲۰ نیز غلظت این آلاینده به مرز اضطرار رسیده است. 

چهارشنبه ۱۵ آذر   ۱۴:۱۲

منبع:عصرخودرو
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.