پیش‌فروش خودروهایی که نیستند

بینا- به نظر می‌رسد مشتریانی که قبل از آغاز بحران در خودروسازی کشور، اقدام به پیش خرید کرده‌اند، باید برای دریافت خودرو ثبت‌نامی خود فعلا منتظر بمانند.
آن‌طور که برخی از این ثبت‌نام‌کنندگان در تماس با دفتر روزنامه عنوان می‌کنند، مدت‌ها از موعد تحویل خودروهایشان گذشته و خودروسازان در واکنش به اعتراض آنها تنها این جمله را می‌گویند «قطعه نداریم.»
نکته جالب‌تر اینجا است که مشتریان عنوان می‌کنند بعد از افزایش قیمت خودرو، مابه‌التفاوت آن را هم پرداخت کرده‌اند، اما خبری از تحویل خودروهایشان نیست. حال یکی از مسوولان فروش خودروسازان در واکنش به این موضوع به خبرنگار ما می‌گوید که شاید خودرو ثبت‌نامی مشتریان با خودرویی دیگر تعویض شود. به گفته وی، اگر امکان تامین خودروهای ثبت‌نامی وجود نداشته باشد، خودروسازان مجبورند سایر محصولات خود را تحویل مشتریان دهند. این مقام مسوول تاکید می‌کند که در غیر این صورت، پول مشتری همراه با سود و جریمه دیرکرد به آنها عودت خواهد شد. گفته‌های وی در حالی است که خودروسازان هم اکنون اوضاع تولید مناسبی ندارند و بعید است بتوانند خودرویی هم ردیف محصول ثبت‌نامی مشتریان تحویل آنها دهند. از طرفی این پرسش پیش می‌آید که مگر خودروسازان هنگام پیش‌فروش محصولات خود، نسبت به برنامه تولیدشان تا فرا رسیدن موعد تحویل، خبر ندارند؟ اگر دارند پس چرا خودروهایی را پیش‌فروش می‌کنند که نیستند؟ شاید هم خودروسازان با وجود اطلاع از آینده تولید دست به پیش‌فروش می‌زنند و هدف شان از این کار، تامین نقدینگی است.

RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.