پیش‏‌بینی گارتنر دربارهٔ آینده راهکارهای هوشمندی تجاری

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

شرکت پژوهشی گارتنر پیش‌‏بینی کرده است راهکارهای هوشمندی تجاری تا سال ۲۰۱۷ همچنان در کانون توجه متصدیان آی تی سازمان‏‌ها و کسب و کار‌ها قرار خواهد داشت. 
 
به گزارش وب‌سایت gartner، تحلیل‏گران گارتنر پیش‌‏بینی کرده‌‏اند متصدیان اطلاعاتی و آی تی سازمان‏‌ها و شرکت‏‌ها تا سال ۲۰۱۷ همچنان به تمرکز خود بر روی تحلیل‏گر‌ها و راهکارهای هوشمندی تجاری ادامه خواهند داد. پژوهشگران این شرکت گفته‏‌اند شرکت‏‌هایی که در حوزه‌‏هایی مثل بازاریابی، فروش، مدیریت زنجیره تامین، مشاغل تولیدی، مهندسی، مدیریت مخاطره، امور مالی و منابع انسانی فعالیت می‌‏کنند، به اهمیت تصمیم‌‏گیری‏‌های مبتنی بر داده‏‌ها و حقایق واقف می باشند. 
گارتنر انتظار دارد تا سال ۲۰۲۴ بخش بسیاری از فروشندگان راهکارهای هوشمندی تجاری عرضه ابزارهای کشف داده را در اولویت قرار خواهند داد و پلت‏فرم‏‌های هوشمندی تجاری خود را از حالت گزارش‌‏محور به حالت تحلیل‏‌محور تبدیل خواهند کرد. بر اساس برآورد‌ها در حال حاضر فقط ۳۰ درصد از کارکنان کسب و کار‌ها دسترسی مستقیمی به راهکارهای هوشمندی تجاری دارند، اما در نتیجه این روند بر تعداد این اشخاص نیز افزوده خواهد شد. 
پژوهشگران همچنین پیش‌‏بینی کرده‏‌اند که تا سال ۲۰۱۷ حدود ۵۰ درصد از تحلیل‏‌های صورت‏‌گرفته توسط این راهکار‌ها بر روی جریان داده‏‌های اتفاقمداری انجام خواهد گرفت که توسط دستگاه‏‌ها، ابزار‌ها، نرم‏‌افزار‌ها و یا انسان‏‌ها تولید شده‌‏اند. یکی دیگر از روندهایی که در این زمینه برای سال ۲۰۱۷ پیش‎‏بینی شده است این است که تا آن زمان نرم‏‌افزارهای تحلیلی عرضه‏‌شده از سوی فروشندگان نرم‏‌افزار‌ها از نرم‏‌افزارهای تحلیلی عرضه‏‌شده از سوی عرضه‌‏کنندگان خدمات قابل تفکیک نخواهد بود. گسترش استفاده از فناوری‏‌های پردازش ابری مهم‌ترین سبب شدت گرفتن این روند اعلام شده است. 
بر اساس این گزارش، پیش‌‏بینی گارتنر نشان می‌‏دهد علیرغم افزایش علاقه به استفاده از راهکارهای هوشمندی تجاری، سردرگمی‏‌هایی که در زمینه مزایای واقعی داده‏‌های کلان در بین کسب و کار‌ها وجود دارد سرمایه‏‌گذاری در این بخش‏‌ها را با محدودیت‏‌هایی مواجه می‌‏کند. پژوهش‌‏های تازه این شرکت نشان داده است فقط ۳۰ درصد از سازمان‏‌ها در زمینه داده‏‌های کلان سرمایه‌گذاری کرده‌‏اند که از این میان فقط یک چهارم (۸ درصد کل سازمان‏‌ها) این فناوری را در بخش تولید به کار می‌‏گیرند.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.