پیش بینی برداشت ۲۵۰ هزار تن سیب‌زمینی در استان چهارمحال و بختیاری

معاون جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به رتبه سوم استان در تولید سیب‌زمینی بذری گفت: امسال ۲۵۰ هزار تن سیب‌زمینی از سطح زیر کشت استان برداشت می‌شود.

پیش بینی برداشت ۲۵۰ هزار تن سیب‌زمینی در استان چهارمحال و بختیاری

به گزارش ممتاز نیوز، سیروس بیک‌بکان اظهار داشت: سیب‌زمینی یکی از محصولات اساسی و عمده استان چهارمحال و بختیاری است که تقریباً سطح زیر کشت آن به ۵ هزار و ۷۰۰ هکتار می‌رسد و پیش‌بینی می‌شود از این مقدار ۲۵۰ هزار تن سیب‌زمینی برداشت شود.
وی مطرح کرد: به‌واسطه وجود کشاورزان خوب و شرایط اقلیمی مناسب، استان چهارمحال و بختیاری یکی از قطب‌های سیب‌زمینی کشور است که رتبه سوم تولید سیب‌زمینی بذری را در کشور به خود اختصاص داده است.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: ۴۰ درصد تولیدات سیب‌زمینی در استان به‌شکل بذری است و به استان‌های دیگر همچون جیرفت، جنوب کرمان و بندرعباس ارسال می‌شود.
وی با بیان اینکه یکی از اهداف سازمان جهاد کشاورزی اجرای الگوی کشت است، افزود: ارقام دیررس سیب‌زمینی تعویض شدند و ارقام میان‌رس جایگزین شدند تا در مصرف آب صرفه‌جویی شود.
بیک‌بکان با بیان اینکه استان رتبه ششم تولید سیب‌زمینی خوراکی را در کشور به خود اختصاص داده است، ادامه داد: هرساله از اول مهرماه برداشت سیب‌زمینی شروع می‌شود و تا اواخر آبان ماه ادامه دارد.
وی افزود: با توجه به پیش‌بینی هواشناسی، احتمال بارندگی از ۱۵ مهرماه است، توصیه می‌شود کشاورزان محصولاتی را که رسیدند، برداشت کنند و مزارعی که هنوز محصولات آن‌ها نرسیدند تجهیزات خود را آماده داشته باشند تا سریعاً برداشت انجام شود. شهرستان بروجن و شهرکرد رتبه اول و دوم را به‌ترتیب در کشت سیب‌زمینی استان دارند.

انتهای پیام/


استانی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.