پیش بینی کیتکو از بهای طلا تا پایان ۲۰۲۴

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

اگرچه طرفداران صعود طلا در شرایط کنونی بسیار محتاطانه عمل می کنند، نشانه هایی وجود دارد که احتمال افزایش قیمت طلا را بالا می برد با توجه به نقل از های وزیر دارایی هند مبنی بر کاهش واردات طلا به سبب قوانین سختگیرانه، تمایل بسیار به طلا سبب افزایش فشار بر قیمتها خواهد شد

خبراقتصادی:به گزارش کیتکو، با توجه به نقل از های وزیر دارایی هند مبنی بر کاهش واردات طلا به سبب قوانین سختگیرانه، تمایل بسیار به طلا سبب افزایش فشار بر قیمتها خواهد شد. همچنین میزان تقاضا در چین و ادامه خرید طلا توسط بانک های مرکزی شاهدی بر ادامه حمایت از این فلز گرانبها می باشد. به علاوه تقاضای فیزیکی در حال غلبه بر هرگونه اغتشاش به وجود آمده در بازار می باشد و نیز جف نیکلز، اقتصاددان فلزات گرانبها در تحلیلش به امکان تورم و رکود در اقتصاد آمریکا اشاره کرده است.

در کنار این عوامل، از نظر فنی نمودارهای یک ساله کیتکو بر مبنای قیمت های نهایی نیویورک یک شیب رو به پایین را نشان می دهد که به نیاز برای رسیدن به بالاتر از ۱۴۰۰ دلار اشاره دارد تا قیمتها به سوی ۱۵۰۰ و سپس ۱۶۰۰ دلار حرکت کنند. البته نمودارهای ۳۰ روزه حاکی از یک سیر صعودی می باشند که معمولا در بازار سقوط ارزش به شکل یک الگوی معکوس ایجاد می گردد.

 در همین حال، آخرین گزارش تحقیقاتی شورای جهانی طلا نرخ سود امریکا را به قیمت طلا مرتبط کرده است. این گزارش می گوید یک نرخ سود عادی بین ۰ تا ۴ درصد به ضرر طلا نیست، اگرچه نرخ سود پایین به نفع طلا می باشد. به نقل از ژوان کارلوس آرتیگاس، مدیر بخش تحقیقات سرمایه گذاری در شورای جهانی طلا، در حالی که تیتر خبرها بر قیمت های اخیر طلا تمرکز دارد، محرکهای طولانی مدت طلا مانند رشد بازارهای در حال ظهور و میزان تقاضای بانک مرکزی، خصوصا در زمان کاهش قابل توجه میزان ذخایر از جانب تولیدکنندگان و معادن، پابرجا می باشند.

 بنابراین، مسئله ای چون کاهش خرید اوراق قرضه توسط فدرال رزرو برای طلا کاملاً منفی نیست، زیرا بعضی عوامل مثبت همچنان این فلز زرد را در پس زمینه حمایت می کنند. پس با یک حرکت رو به بالا و گذشتن از ۱۴۰۰ دلار در دو ماه آینده می توان انتظار داشت که قیمتها به سوی ۱۵۵۰ تا ۱۶۰۰ دلار بروند./اتحادیه طلا


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.