پیش دبستانی ها در مناطق محروم رایگان می شوند

پیش دبستان ها نمی توانند رایگان باشند؛ چراکه بر طبق قوانین، رسمی و اجباری نیست و دانش آموزان می توانند بدون گذراندن دوره پیش دبستانی در مدارس ابتدایی ثبت نام کنند.

مشاور معاون ابتدایی وزیر آموزش و پرورش در خصوص رایگان شدن هزینه پیش دبستانی در کشور گفت: گذراندن مقطع پیش دبستانی در کشور ما غیر اجباری و غیر رسمی است و به صورت غیر دولتی و با مشارکت مردم اداره می شود.

رخساره فضلی در گفتگو با خبرنگار مهرخانه با بیان این مطلب افزود: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، به اصل تعمیم آموزش های پیش دبستان به ویژه در مناطق محروم و با مشارکت مردمی تاکید شده است.
فضلی با بیان اینکه پیش دبستان های مناطق محروم به صورت رایگان برگزار می شود، گفت: پیش دبستان ها نمی توانند رایگان باشند؛ چراکه بر طبق قوانین، رسمی و اجباری نیست و دانش آموزان می توانند بدون گذراندن دوره پیش دبستانی در مدارس ابتدایی ثبت نام کنند.
مشاور معاون ابتدایی وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: درحال حاضر آموزش و پرورش در مناطق محروم یا در مدارس دوزبانه که گذراندن دوره پیش دبستانی از ضروریات است، امکان برگزاری کلاس های پیش دبستانی به صورت رایگان و با مشارکت مردم را فراهم کرده است.

انتهای پیام/۹۰۰۸۰۷


پایگاه تحلیلی خبری مهرخانه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.