پیش فروش آی‌ فون ۵

 Taobao، بزرگ‌ترین پایگاه تجاری آنلاین چین با قرار دادن تصاویری فرضی از آی‌فون ۵ و مشخصات احتمالی آن از حالا اقدام به دریافت سفارش خرید این گوشی هوشمند کرده است.

به گزارش سه نسل به نقل از خبر انلاین ، بر اساس تخمین‌های گوناگون انتظار می‌رود آی‌فون ۵ در ماه اکتبر سال میلادی جاری رونمایی شود. به اعتقاد اکثر کارشناسان صفحه نمایش بزرگ‌تر، نقشه‌های سه بعدی و نسخه پیشرفته و بهبود یافته نرم افزار صوتی Siri از جمله قابلیت‌های نسل جدید آیفون خواهد بود.

Taobao که یکی از زیر مجموعه‌های شرکت چینی بزرگ Alibaba Group محسوب می‌شود، پیش فروش این گوشی موبایل را آغاز کرده است. این در حالی است که برخی کاربران برای خرید آیفون ۵ پیشاپیش هزار یوان پرداخت کرده‌اند. یکی از فروشندگان Taobao با نام کاربری Dahai99888 که هم اکنون آیفون ۵ را روی این وب سایت پیش فروش می‌کند، کاربران را موظف به پرداخت ۷ هزار یوان کرده است که این، هزینه کامل تهیه یک آیفون محسوب می‌شود.

اکثر کسانی که از حالا پیش فروش آیفون جدید را در چین آغاز کرده‌اند قصد دارند این گوشی را از بازار هنگ کنگ یا ایالات متحده تهیه کنند و سپس در بازار چین به فروش رسانند. اپل به طور معمول محصولات خود را ابتدا در هنگ کنگ و سپس در چین عرضه می‌کند.

فروشندگان با وجود دریافت مبالغ قابل توجه به عنوان پیش پرداخت آیفون جدید، زمان مشخصی را برای تحویل این محصول به مشتریان اعلام نکرده‌اند. پیش فروش آیفون ۵ در چین در حالی صورت می‌پذیرد که این گوشی هنوز به طور رسمی رونمایی نشده است و اپل هم طبق سنت خود، پیش از رونمایی رسمی محصولات خود هیچ اطلاعاتی از آیفون جدید منتشر نکرده است. این درحالی است که طبق معمول تصاویر و همچنین فهرست گوناگونی از مشخصات فنی نسل جدید آیفون در اینترنت منتشر شده است.

یکی دیگر از فروشندگان وب سایت Taobao با نام کاربری Xiaoyu می‌گوید: «تقاضا برای آیفون بالاست. همین دیروز یک نفر دو دستگاه از این گوشی را پیش خرید کرد. روی هم رفته تاکنون حدود ۲۵ سفارش خرید آیفون ۵ دریافت کرده‌ایم».

تقاضا برای محصولات آیفون در چین آنقدر بالاست که بسیاری از مصرف کنندگان خیلی از محصولات این شرکت را پیش از عرضه رسمی آن در بازار چین قاچاق و وارد می‌کنند. در حال حاضر اپل ۵ فروشگاه رسمی در چین دارد و قصد دارد دو فروشگاه دیگر هم در شهرهای چنگدو و شنزن راه‌اندازی کند.

یکی از فروشندگان آیفون ۱۷ فهرست گوناگون از مشخصات احتمالی آیفون جدید را منتشر کرده و حتی در اقدامی کارشناسانه پیش بینی کرده است که به واقعیت پیوستن کدام یک از این فهرست‌ها احتمال بیشتری دارد


جدیدترین مقاله های آی تی و موبایل

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.