پیوست فرهنگی فعالیت‌های هسته‌ای تهیه شود

به گزارش خبرنگار مهر، در این سفر، اعضای هیأت ضمن دیدار با آیت‌الله صفایی بوشهری نماینده مقام معظم رهبری در استان و امام‌جمعه بوشهر موضوعات فرهنگی این استان را مورد بررسی قرار دادند.

پس از این دیدار، هیأت شورای عالی انقلاب فرهنگی در محل نیروگاه اتمی بوشهر حضور یافته و از قسمت‌های مختلف این نیروگاه بازدید کردند و در هر قسمت توضیحات لازم توسط مسئولان مربوطه ارائه شد.

اعضای هیأت ضمن ابراز خرسندی و تقدیر از پیشرفت‌های دانش هسته‌ای و گرامی‌داشت یاد شهدای این حوزه، بر توجه وی‍ژه بر ابعاد فرهنگی فناوری هسته‌ای تاکید کردند.

همچنین با توجه به تاثیرگذاری موضوع پیشرفت‌های علمی و فناوری بر تقویت هویت ملی، بر ضرورت اطلاع‌رسانی شفاف نسبت به این پیشرفت‌ها تاکید شد.

بنا بر نظر اعضای هیأت شورای عالی انقلاب فرهنگی در این بازدید؛ پیشرفت‌های علمی کشور که با تکیه به توان داخلی علی‌رغم همه دشمنی‌ها صورت گرفته است، درصورتیکه در قالب‌های مناسب به گروه‌های هدف مانند نخبگان و جوانان منتقل شود،‌ می‌تواند در تقویت حس خودباوری ملی نقش موثری ایفا کند و به همین منظور تهیه پیوست فرهنگی فعالیت‌های هسته‌ای مورد تاکید اعضا قرار گرفت.

همچنین در سفر، هیأت از خانه شهید رئیسعلی دلواری رهبر قیام تنگستان علیه استعمارگران انگلیسی دیدار کرد و ضمن گرامی‌داشت یاد همه شهدای دفاع از کیان ایران اسلامی، بر الگوپذیری از این قهرمانان و انتقال پیام عزت‌خواهی و ظلم‌ستیزی این شهدا به نسل جوان در قالب های مناسب تاکید شد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.