“پیوند پوست” از خود فرد تا ۹۰ درصد موفقیت آمیز است

فروردین ۱۴۰۳

پیوند پوست از قسمت‌های بدن خود فرد تا ۹۰ درصد موفقیت آمیز بوده و امکان رد پیوند در آن وجود ندارد.

دکتر بیرقی، فوق تخصص جراحی پلاستیک در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: اقدامی که در دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام دادیم استفاده از سلول‌های پوستی می باشند که آنها را جدا و در محیط کشت آنها را کشت دادیم  و در بیماران دچار سوختگی استفاده کردیم، این اقدام به طور متداول در تمام دنیا در حال انجام است.

وی افزود: در بعضی کشورها پوست‌ها را آماده کرده و به صورت قطعاتی در معرض فروش قرار می دهند، مقرر بود که در تهران نیز مراکزی برای انجام این کار راه اندازی شود. ما در دانشگاه علوم پزشکی مشهد با استفاده از سلولهای پوستی این کار را انجام دادیم، این اقدام اثر دائمی داشته و می تواند در درمان بیماران بیش از ۴۰ درصد سوختگی استفاده شود.

این فوق تخصص جراحی پلاستیک با بیان اینکه پیوند پوست درمان دائمی است تصریح کرد: اقدامی که در دانشگاه در زمینه پیوند پوست انجام دادیم تا ۷۰ درصد موفقیت داشته و منجر به درمان شده است.

وی ادامه داد: مورد دیگر پیوند پوست، پیوند اتولوگوس است که از پوست قسمتهای دیگر بدن فرد انجام می گیرد، که موفقیت آن بیش از ۹۰ درصد بوده و هیچ نوع رد پیوند در آن وجود ندارد این اقدام به صورت روتین در کشور انجام می گیرد.

وی عنوان کرد: پیوند پوست اقدام اولیه برای بیمار سوختگی است و بعد از آن اقدامات دیگری مانند جراحی زیبایی انجام می گردد./ح

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.