پیچ خوردگی ها چه عوارضی را دربر دارند؟

۳۱اردیبهشت،

از شایعترین مکانیسم های ایجاد پیچ خوردگی به داخل چرخش مچ به پایین و داخل است که سبب کشیدگی رباطهای خارجی مچ پا می گردد.

صادق شکوهی، جراح و متخصص استخوان و مفاصل در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: یکی از شایعترین ضایعات مچ پا، پیچ خوردگی یا اسپرین و کشیدگی رباطهای مچ پا است و این آسیب دیدگی بیشتر متوجه ورزشکاران رشته هایی چون فوتبال و بسکتبال است.

وی افزود: بین ۷۰ تا ۸۰ درصد از کشیدگی ها در مچ پا، رباطهای قدامی و خلفی و رباط ( کالکا نوفیبولار) را درگیر می کند و به آن کشیدگی خارجی گفته می گردد.

شکوهی اذعان داشت: از شایعترین مکانیسم های ایجاد پیچ خوردگی به داخل چرخش مچ به پایین و داخل است که سبب کشیدگی رباط های خارجی مچ می گردد و همچنین از علایم پیچ خوردگی مچ پا شامل درد، تورم و التهاب در قسمت خارجی مچ پاست.

وی پیشنهاد کرد: فردی که دچار پیچ خوردگی شده است باید حرکت مفصل را کم کند که غالبا از آتل یا مچ بند استفاده می گردد و همچنین از کیسه ی آب یخ برای کاهش تورم و خونریزی و بالا نگه داشتن پاها و استفاده از داروهای التهابی پیشنهاد می گردد.

شکوهی اذعان داشت: چنانچه یک تکه غضروف مفصل جدا شده یا یکی از تاندون های کنار مفصل آسیب دیده باشد و فرد چند ماه بعد از پیچ خوردگی احساس ناراحتی کند،باید به وسیله MRI بررسی شود که در صورت لزوم اقدامات جراحی صورت می گیرد./ ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.