پیکر وجیه‌الله‌ فرد مقدم در قطعه هنرمندان به خاک سپرده می‌شود

۱۸فروردین۱۳،

پیکر استاد فقید انیمیشن ایران وجیه‌الله فرد مقدم صبح روز ۱۹ فروردین از مقابل خانه‌ی هنرمندان ایران در تهران تشییع خواهد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، این استاد پیشکسوت انیمیشن ایران که حدود ۴۲ سال از زندگی خود را صرف ساخت فیلم‌های پویانمایی و زنده برای کودکان ونوجوانان و ترویج این هنر ارزشمند در جامعه کرد، عصر روز ۱۷ فروردین پس از طی دوره‌ی سخت بیماری جان به جان آفرین تسلیم کرد.
پیکر این هنرمند برجسته کشور ساعت ۱۰ صبح روز ۱۹ فروردین با حضور هنرمندان سینما و انیمیشن کشور همکاران وی در کانون پرورش فکری و شاگردان آن استاد شاخص انیمیشن، به سمت بهشت زهرا(س) تشییع و در قطعه هنرمندان به خاک سپرده خواهد شد.
خانه‌ی هنرمندان در خیابان ایرانشهر شمالی بوستان هنرمندان ایران واقع شده است.
بر اساس این خبر«مزاحم‌ها»، «تقلید»، «بازگشت»، «در کنار هم، با هم»، «لالایی عاشورا»، «یار هم، در کنار هم» و «لی‌لی لی‌لی حوضک» از جمله آثار پویانمایی وی در مقام کارگردانی است.
فردمقدم – که اسفند سال قبل از سوی رییس جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از نخبگان هنری کشور شناخته شد – کارگردانی فیلم زنده­ و نیمه بلند «مرد و قولش» و نوشتن فیلم‌نامه‌های «همنشین»، «کوه جواهر» و فیلم‌برداری فیلم‌های «امیرحمزه گنج» و پویانمایی فیلم‌های «اتل و متل»، «دنیای دیوانه‌ی دیوانه»، «تداعی»، «آزادی آمریکایی»، «چرا و چطور» و «اتحاد» را نیز در کارنامه‌ی هنری خود ثبت کرده است./ص


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.