چالش‌های دانشگاه زنان بنگلادش در مدت زمان کوتاه تاسیس

۶ م دیماه ،

دانشگاه آسیایی زنان در بنگلادش طی تاریخ کوتاه تاسیس خود دوران دشواری را طی می‌کند با این حال معاون تازه این دانشگاه امیدوار است به اهداف مورد نظر این دانشگاه دست یابد.

به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، معاون تازه دانشگاه آسیایی زنان قصد دارد شرایطی را فراهم کند تا زنان با هر پیشینه‌ای از فقیرترین قشر نیز بتوانند به تحصیلات دانشگاهی با کیفیت دست یابند.

فهمیه عزیز، حدود چهار ماه پیش و پس از هفت ماه تحقیق بر روی تاسیس دانشگاه تازه، به این سمت منصوب شد.

هنگامی که خبر انتصاب وی در ماه آوریل اعلام شد، گفت: هدف من از آمدن به این دانشگاه تربیت زنان برای زندگی راهبردی و خدماتی است. من یکی از حامیان پرشور در امر آموزش و تحصیل زنان و همگانی کردن تحصیل برای آنان هستم که دانشگاه آسیایی زنان به تمام این آرمان‌ها جامعه عمل می‌پوشاند.

بنا به گزارش پایگاه خبری یونیورسیتی ورلدنیوز، این دانشگاه طی سال قبل با سیل اخراجی‌ها و استعفاهای بسیاری مواجه بوده است. ضمن اینکه از سوی روزنامه انگلیسی زبان نیواِیج بنگلادش که تحقیقات دراز مدتی در رابطه با مدیریت دانشگاه به انجام رسانده است با اتهام ضعف در مدیریت نیز مواجه شده است.

فهمیه عزیز در پایان افزود:‌ این دانشگاه قصد دارد با نگاهی دقیق‌تر به کشورهای مستعد، دانشجویان بیشتری را از طریق شیوه‌های مختلفی نظیر اسکایپ دعوت به مصاحبه و ثبت‌نام کند. ضمن اینکه طیف عظیمی از دانشجویان این دانشگاه از بورسیه کامل تحصیل بهره‌مند خواهند شد.

این دانشگاه همچنین قصد دارد تا نسبت به اخذ اعتبار از موسسه مدارس و دانشگاه‌های نیوانگلند در ایالات متحده اقدام کند.

ضمنا بنا به نقل از مسوولان این دانشگاه، ایجاد یک برنامه تبادل دانشجویی بین دانشگاه آسیایی زنان و دانشکده مطالعات سیاسی پاریس در فرانسه و طرح بازدید هیات علمی آن از دانشگاه تورنتو در ایتالیا در دستور کار مسوولان دانشگاه فوق قرار دارد.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.