چالش تازه لیگ برتر

جام جم آنلاین: بحث همزمانی رقابت‌های لیگ برتر با ماه مبارک رمضان کم‌کم دارد به چالشی جدید برای سازمان لیگ فدراسیون فوتبال تبدیل می‌شود.

اولین جرقه‌های این چالش زمانی زده شد که محمد رویانیان در نخستین تمرین پرسپولیس، درخواست تعطیلی لیگ در ماه رمضان را مطرح کرد تا به گفته او بازیکنان و دست‌اندرکاران فوتبال در این ماه به خودسازی و طلب رحمت و مغفرت بپردازند.

البته از آنجا که پرسپولیس تمرینات آماده‌سازی‌اش را خیلی دیر آغاز کرد و در آن زمان که چنین پیشنهادی از سوی مدیرعاملش مطرح شد، حتی سرمربی هم نداشت، خیلی‌ها این‌طور برداشت کردند که چون رویانیان می‌خواهد فرصت بیشتری برای آماده‌سازی پرسپولیس بخرد، چنین درخواستی را مطرح کرده است! همین نگاه باعث شد سازمان لیگ هیچ واکنشی به درخواست رویانیان نشان ندهد، تا دیروز که مدیرعامل قرمزها این بار درخواستش را با لحنی تهدیدآمیز تکرار کرد؛ این که پرسپولیس حتی به قیمت از دست دادن امتیاز هم در ماه‌ رمضان بازی نمی‌کند.

مدیرعامل قرمزها با اشاره به این ‌که بسیاری از مراجع تقلید از برگزاری لیگ برتر در ماه مبارک رمضان انتقاد کرده‌اند، گفت: روز جمعه آیت الله استادی امام جمعه قم فرمایشاتی داشتند و از مدیران باشگاه‌ها خواستند که باشگاه‌هایشان را در رقابت‌های لیگ در ماه رمضان شرکت ندهند و من خواستم اولین کسی باشم که برای این کار اعلام آمادگی می‌کنم. همین‌جا هم می‌گویم وقتی علما و مراجع به برگزاری بازی‌ها در ماه رمضان انتقاد دارند، ما حتی به قیمت از دست دادن امتیاز حاضر نیستیم در لیگ شرکت کنیم.

تهدید رویانیان، این بار واکنش نایب رییس فدراسیون فوتبال ر ا به همراه داشت. هادی آیت‌اللهی درباره اظهارنظر رویانیان مبنی بر رفتن نزد علما برای شرکت نکردن در لیگ برتر در ماه رمضان گفت: رویانیان مختار است، هر کاری که صلاح می‌داند انجام دهد. ما هم اجازه خودمان را از علما گرفته‌ایم که بازی‌ها را برگزار کنیم، ضمن این که هیچ مشکلی برای برگزاری بازی‌ها بعد از اذان وجود ندارد.

این نظر شخصی رویانیان است و نظر هر کسی هم محترم است، اما ما لیگ را طبق اعلام قبلی از پنجشنبه هفته جاری آغاز می‌کنیم. پرسپولیس هم اگر بخواهد به بهانه ماه رمضان در رقابت چند هفته اول لیگ برتر به میدان نرود، خود رویانیان باید پاسخگوی هواداران خود باشد.

این انتقادها در حالی مطرح است که طی چند سال اخیر مسوولان فدراسیون فوتبال با احترام به ماه مبارک رمضان و در نظر گرفتن زمان مناسب برای افطار روزه‌داران، اعم از تماشاگران و بازیکنان فوتبال، اقدام به برگزاری مسابقه‌ های فوتبال در ساعت‌های بعد از اذان مغرب کرده‌اند که این خود باعث حضور پرتعداد تماشاگران در ورزشگاه‌ها و رونق بیشتر فوتبال باشگاهی ما شده است.

در عین حال توزیع بسته‌های افطاری میان تماشاگران و فراهم کردن شرایطی که روزه‌داران بدون کوچک‌ترین مشکلی بتوانند در ورزشگاه افطار کنند، از دیگر اقدام‌های صورت گرفته در سال‌های اخیر بوده است.

حال با وجود این تجربه موفق باید دید سازمان لیگ این‌بار چگونه با چالش به‌وجود آمده کنار خواهد آمد؟ آیا لیگ از همین پنجشنبه آغاز می‌شود؟!

رضا پورعالی – گروه ورزش


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.