چاپگری که غذا تحویل می دهد

جام جم آنلاین: یک دانشجوی دانشگاه نیویورک اقدام به ساخت یک چاپگر سه بعدی کرده که در مقابل چشمانتان غذای سریع مکزیکی تحویل می دهد.

مارکو مانریکز دانشجوی دانشگاه نیویورک این چاپگر سه بعدی غذا را به عنوان پایان نامه خود ارائه کرده که به زودی به یک حقیقت تبدیل می شود.

گفته شده است که این دستگاه که نام آن «بوریتوبات» گذاشته شده باید چند مورد را تجزیه و تحلیل کرده تا غذای دلخواه مصرف کننده را ارائه دهد.

«بوریتو» یک غذای سریع و سنتی مکزیکی است و شبیه ساندویچ است که محتویات داخل آن می تواند متغیر باشد.

براساس اظهارات مانریکز، این دستگاه صرفا به عنوان یک راه سریع تهیه این غذای لذیذ مکزیکی در کنار خیابان نبوده است بلکه ماهیت آن کاملا آکادمیک است.

«بوریتوبات» مسائل مهمی درباره غذایی که مصرف می کنیم مدنظر قرار می دهد که این امر بیشتر درباره غذای سریع مورد توجه است. در میان این مسائل می توان به نیروی کار، تبعات زیست محیطی و ارزش های غذایی اشاره کرد.

در توضیح این دستگاه آمده است: در عصر مدرن شدن کالاهای مصرفی تهیه غذاهای مکزیکی به یک خط تولید شبیه شده است، اما این دستگاه قصد دارد گفت وگوی میان کجا و چگونه تهیه شدن غذای ما را ارتقا بخشد و شیوه های تولید، تأثیرات زیست محیطی، وجه فرهنگی را مدنظر قرار دهد و شاید به مهمترین مسئله که معنای غذا برای ما باشد توجه کند.

این دستگاه نان بوریتو را تهیه نمی کند، کاری که انجام می دهد این است که ترکیبی از مواد مختلف داخل ساندویچ را فراهم کرده و آن را داخل نان قرار می دهد، فرآیندی که می توان آن را از طریق یک برنامه اجرایی روی تلفن های هوشمند نیز انجام داد.

طراح این دستگاه اظهارداشت: قصد دارد بوریتو بات را در یک رویداد زنده در تابستان به نمایش بگذارد. اما هنوز در رابطه با فروش دستگاه به مصرف کننده یا تولید کننده صحبتی به میان نیامده است.(مهر)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.