چراغ کدویی (نور پردازی)

شاید تاکنون سابقه نداشته که در اشیای تزئنی برقی از گیاه کدو استفاده شده باشد، جالب است این طور نیست؟ اما شخص خوش ذوقی به نام Calabrate این ابتکار را زده و چراغ رومیزی زیبا و مدرن طراحی کرده که هر چند عجیب و غریب به نظر می رسد، می تواند در هر خانه ای جا داشته باشد.

 

 

 

 

این چراغ منحصر به فرد و جادویی مانند کره زمین گرد است و با امکانات ساده و قابل دسترس؛ ساخته شده است. او اشکال روی چراغ را با کمک مته به وجود آورده و با ابتکار حفره هایی سطحی روی آن ایجاد کرده و پوسته خشک کدو را به جای حباب چراغ، مکانی برای لامپ و دیگر وسایل در نظر گرفته و با روکش کنفی، سیم برق آن را نیز روی پایه چراغ پوشانیده است.

 

 

نوری که از این چراغ ساطع می شود، با اشکال زیبایی همراه است که برای بیننده جذابیت خاصی دارد. ایجاد طرح های زیبا در اطراف حباب، هنگام شب که فضا کاملاً تاریک است دیدنی است. برای داشتن نورهای رنگی می توان لامپی به کار برد که همان نور را ایجاد کند. افرادی که نورهای ملایم را دوست داشته و علاقه چندانی به داشتن لوستر ندارند می توانند از این چراغ به عنوان آباژور رومیزی استفاده کرده و همواره نوری دلخواه داشته باشند.

 

 

علاوه بر آن، می توانیم این چراغ را برای کسانی که دوستشان داریم ساخته و هدیه ببریم تا آنها  نیز از داشتن لذت ببرند. در ساختن آن هزینه کمی صرف می شود، اما بازده آن عالی خواهد بود.

 

 

منبع: نشریه ایران آذین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.