چرا این هفته، آخر دنیا نیست؟

۳۰م آذر ،

بررسی شایعات آخرالزمانی در گفتگو با حجت الاسلام بهداروند

هر از چند گاهی از سوی رسانه های غربی بحثی تحت عنوان به پایان رسیدن دنیا و فرا رسیدن آخرالزمان مطرح می گردد که آغاز آن با طرح آراء نوستراداموس بود و هم چنان نیز این سریال در غرب دنبال می گردد قرار است که امروز یا فردا دنیا به پایان برسد!

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، هر از چند گاهی از سوی رسانه های غربی بحثی تحت عنوان به پایان رسیدن دنیا و فرا رسیدن آخرالزمان مطرح می گردد که آغاز آن با طرح آراء نوستراداموس بود و هم چنان نیز این سریال در غرب دنبال می گردد قرار است که امروز یا فردا دنیا به پایان برسد!

به گزارش بولتن نیوز، یکی از آموزه های مهم شریعت اسلام نیز پرداختن به مفهوم آخرالزمان و ظهور آخرین امام شیعیان است که با انحراف بعضی از اشخاص در جامعه، به اشتباه به تطبیق این مباحث می پردازند.

«حجت الاسلام بهداروند» در گفتگو با بولتن نیوز در تبیین مفهوم آخرالزمان در شریعت اسلام و اهداف رسانه های غربی از انتشار یافتن افکار خرافی اظهار داشت:

«این برای اولین بار نیست که این مطلب عنوان می گردد که آخرالزمان فرا رسیده است بلکه هر سال این موضوع از سوی غربی ها مطرح می گردد و عمدتا ریشه در خرافات و عرفان های کاذب-به خصوص از نوع آمریکایی آن- دارد.

اما زمانی که به روایات اهل بیت مراجعه می گردد در می یابیم که آخرالزمان تنها با دو معنا مطرح می گردد که یکی به معنای روز قیامت و دیگری به معنای به پایان رسیدن دوره غیبت کبرای حضرت مهدی(ارواحنا له الفداء) می باشد و همین گونه است که نشانه هایی در خصوص دوران ظهور حضرت حجت در روایات وجود دارد که بروز آن نشانه ها نیز به معنای قطعیت ظهور نیست چرا که میان نشانه و قطعیت تفاوت وجود دارد.

باید دقت بسیاری در طرح این موضوعات به خرج داد و توجه داشت که بعضی از اشخاص در منابر و سخنرانی های خود به انحراف در این موضوع دامن نزنند و همانطور که دیدیم در سال های قبل مجموعه انحرافی «ظهور نزدیک است» انتشار یافت که در آن به اشتباه نشانه های ظهور را با مسائل روز تطبیق دادند و به طور مثال گفتند که شعیب بن صالح فلانی است.

درست است که در روایات نشانه هایی مطرح شده است که به طور مثال مردها به شکل زن ها در می آیند و زن ها به شکل مردها در می آیند اما در هیچ روایتی زمان قطعی برای پایان دنیا تعیین نشده است و در همین روایات تاکید شده است که اگر کسی زمان قطعی برای ظهور تعیین کرد او را تکذیب کنید چرا که این سخن سراسر لغو و بیهوده است.

پس طرح مسائلی مانند قضیه اخیر، تنها یک بازی آمریکایی و غربی است و اهداف اقتصادی در ورای آن نهفته است و اشخاصی که آن را می پذیرند از حداقل تعقل برخورداردند.

برای نمونه همانطور که دیده شد در چین اتاقکی برای پناه بردن به آن در لحظه فرا رسیدن آخرالزمان ساخته اند که از ساعتی ۱۶۰۰۰دلار تا ۴۸۰۰۰دلار آن را اجاره می دهند.»

این کارشناس مسائل دینی در پاسخ به این سوال که آیا طرح گسترده این ماجرا در رسانه های گروهی صرفا برای دامن زدن به اندیشه های خرافی و عرفان های کاذب است یا اهداف سیاسی و اقتصادی نیز دنبال می گردد، ادامه داد:

«هر دو هدف دنبال می گردد؛ هم با طرح این موضوع تمایلات اجتماعی را سرپرستی و هدایت می کنند و هم به اطرافیان خود سود خوب و قابل توجهی می رسانند.

سایر کارهای آمریکا نیز به همین ترتیب است؛ در منطقه جنگ به راه می اندازند تا کارخانه های عظیم تولید سلاح فعال باشد و سود خود را ببرند.

در نتیجه با طرح موضوعات خرافی نیز هم می خواهند افکار عمومی را هدایت کنند و هم از این طریق تجارت کنند.

اما قطعا این تفکر خرافی(قطعیت آخرالزمان) در تعاند با آموزه های دین اسلام قرار دارد و حتی با آموزه های سایر ادیان نیز در تعارض است چرا که آنها نیز مانند ما به ظهور منجی ایمان و اعتقاد دارند که البته به طور کامل منطبق با اندیشه ما نیست و در نقاطی دارای انحراف است.»


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.