چرا بازی پوکر یا پاستور حرام است ؟

چرا بازی پوکر یا پاستور حرام است ؟

اگر به قوانین مدنی کشورهای متفاوت دقتی شود، عین همین رعایت در حقوق و احکامشان مشاهده می‌گردد. به عنوان مثال حمل چاقو به همراه در خارج از خانه، حمل سلاح سرد محسوب شده و جرم است و مجازات‌های سنگینی هم دارد. حال آن که چاقو الزاماً برای وارد نمود جراحات یا قتل دیگران نیست و بی‌تردید کمترین مصرفش جرم و جنایت است.

در تمامی کشورها رانندگی پس از مصرف نوشیدنی الکلی (ولو بسیار اندک) جرم سنگینی است. اما در برخی از ایالات کانادا، حتی حمل بطری مشروب در حالی که درش باز شده است در داخل خودرو جرم سنگینی است. یعنی در عین حال که نوشیدن مشروب جرم نیست، خرید و فروش آن نیز آزاد است، اگر پلس در خودرویی بطری درباز پیدا کند، آن را متوقف نموده و راننده را به شدت جریمه می‌نماید. چرا که می‌گوید: باز بودن در بطری، یعنی احتمال داشت که بنوشی، یا هر موقع که دلت خواست بتوانی بنوشی. پس باز بودن در بطری مشروب، یعنی زمینه‌سازی و مساعد نمود شرایط وقوع جرم.

یا مثلاً اگر کسی با طنابی که معمولاً برای بند رخت یا بسته‌بندی استفاده می‌شود، شکل طناب دار درست کند و آن را در خیابان به دست بگیرد، یا چوبی در دست گرفته و راه برود (در حالی که همه عصاهای عالم چوبی است) جرم است و پلیس او را بازداشت می‌کند و … .

این ممنوعیت‌ها همه به خاطر جلوگیری از مقدمه جرم است که می‌تواند سبب ساز یا عادی کننده یا رواج دهنده جرم نیز باشد. به همین دلیل نزدیک شدن به جرم، خودش جرم است. ادای جرم، جرم است. حمل ابزار جرم، جرم است و …

چرا بازی پوکر یا پاستور حرام است ؟

خداوند متعال همان طور که در قرآن کریم می‌فرماید به مال یتیم (برای تصاحب)، به زنا و به ربا و … اصلاً نزدیک نشوید، می‌افزاید به «فحشا» یعنی جرم و جنایت و در یک کلمه گناه، چه آشکار باشد یا پنهان، نزدیک هم نشوید.

«قُلْ تَعالَوْا أَتْلُ ما حَرَّمَ رَبُّکُمْ عَلَیْکُمْ أَلاَّ تُشْرِکُوا بِهِ شَیْئاً وَ بِالْوالِدَیْنِ إِحْساناً وَ لا تَقْتُلُوا أَوْلادَکُمْ مِنْ إِمْلاقٍ نَحْنُ نَرْزُقُکُمْ وَ إِیَّاهُمْ وَ لا تَقْرَبُوا الْفَواحِشَ ما ظَهَرَ مِنْها وَ ما بَطَنَ وَ لا تَقْتُلُوا النَّفْسَ الَّتی‏ حَرَّمَ اللَّهُ إِلاَّ بِالْحَقِّ ذلِکُمْ وَصَّاکُمْ بِهِ لَعَلَّکُمْ تَعْقِلُونَ» (انعام/۱۵۱)

ترجمه: بگو: «بیایید آنچه را پروردگارتان بر شما حرام کرده است برایتان بخوانم: اینکه چیزى را شریک خدا قرار ندهید! و به پدر و مادر نیکى کنید! و فرزندانتان را از (ترس) فقر، نکشید! ما شما و آنها را روزى مى‌‏دهیم و نزدیک کارهاى زشت نروید، چه آشکار باشد و چه پنهان! و انسانى را که خداوند محترم شمرده، به قتل نرسانید! مگر بحق (و از روى استحقاق) این چیزى است که خداوند شما را به آن سفارش کرده، شاید درک کنید.

لذا ورق بازی (پاسور باشد یا پوکر یا …)، تا وقتی اصل و ذات این بازی برای قمار است، حتی اگر مورد قمار هم قرار نگیرد و بازی دوستانه‌ای باشد نیز حرام است. و بدانیم که حتی تشبه به گناه یا عمل گناهکاران، به غیر آثاری چون عادی سازی و دیگر مواردی که بیان شد، آثار سوء دیگری نیز در اخلاق و روان فرد و جامعه باقی می‌گذارد.

برگرفته از ایکس شبهه


مهدی موعود,ظهور۱۲,تصویر واقعی شیطان,دجال و فراماسونری

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.