چرا باید با پتو و “بالشت سفید رنگ” بخوابیم؟

فروردین ۱۴۰۳

خواب کافی، غذا، خوراک و “اکسیژن” برای انسان ضروری است، چه بسا اگر خواب خوبی نداشته باشیم‌، تمام ارکان بدن با مشکل روبرو می شوند.

به گزارش خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران؛ شاید برای یکبار هم که شده بیخوابی و اختلال خواب را تجربه کرده باشید و مطالعات جدید محققان نشان می‌دهد هر نیم ساعت بی خوابی یک سال از طول عمر می‌کاهد و بیماری‌های مختلفی به وجود می‌آیند.

بررسی‌ها نشان می‌دهند، استفاده از قرص‌های خواب را برای داشتن یک خواب راحت کنار بگذارید، زیرا عوارض زیاد آن “سیستم مغزی” شما را نابود می‌کند و استفاده‌ی مداوم از آنها سبب اعتیاد پنهان می‌شود.

پتو و بالشت و اتاق خواب، میزان ارتفاع تخت، “موبایل”، نور اتاق، “تکنولوژی”، غذا قبل از خواب و “دخانیات” همگی در خواب تأثیر زیادی دارند.

گفتنی است، پتو و بالشت سفید رنگ سبب ایجاد “آرامش” شده و همواره دیوارهای اتاق باید روشن باشند و میزان ارتفاع تخت باید استاندارد باشد.

روان‌شناسان در مطالعات اخیر خود دریافتند، تمام وسایل تکنولوژی را دو ساعت قبل از خواب از خود دور کنید و قبل از خواب خوردن “میوه” ، “سبزیجات” و “لبنیات” کمک زیادی به داشتن یک خواب راحت به شما می‌کند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.