چرا مردها کمتر سبزیجات می‌خورند

روانشناسان در یک مطالعه جدید دریافته‌اند که چرا مردان در مقایسه با زنان، تمایل خیلی کمتری به خوردن سبزیجات دارند و کمتر از این مواد غذایی سالم و حیاتی مصرف می‌کنند؟ در این مطالعه معلوم شد مردها به طور…

روانشناسان در یک مطالعه جدید دریافته‌اند که چرا مردان در مقایسه با زنان، تمایل خیلی کمتری به خوردن سبزیجات دارند و کمتر از این مواد غذایی سالم و حیاتی مصرف می‌کنند؟

در این مطالعه معلوم شد مردها به طور کلی کمتر از زن‌ها نسبت به ارزش‌های غذایی میوه‌ها و سبزی‌ها، دید مثبتی دارند و به علاوه مردها خیلی کمتر به میزان مصرف روزانه میوه‌ها و سبزی‌ها اهمیت می‌دهند و این فاکتور مهم تغذیه‌ای را چندان در کنترل ندارند.

ایسنا ؛ دکتر جان ای. اپدگراف، استادیار روانشناسی سلامت و جامعه در دانشگاه ایالتی کنت واقع در ایالت اوهایو، متذکر شد: این بررسی تایید می‌کند که مردان به اندازه‌ زنان به اهمیت مصرف میوه‌ها و سبزی‌ها در حفظ سلامت بدن، اعتقاد ندارند.وی تاکید کرد: از این رو کمک به مردان در درک بهتر و قوی‌تر از اهمیت برخورداری از رژیم غذایی سالم شامل رژیم سرشار از میوه و سبزی، بسیار حائز اهمیت است.‌ بی‌توجهی به رژیم غذایی مناسب و سالم، بی‌تردید از عوامل مهم و موثر در افزایش بیماری در مردها و کاهش طول عمر آنها است.

تغذیه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.