چرا هیچ کس مقصر مرگ مادر و کودک در بجنورد نیست؟

با گذشت سه روز از حادثه مرگ مادر و نوزاد بر اثر آبگرفتگی خیابان اصلی بجنورد هنوز مسئولان استان به بهانه جستجوی مقصرین اصلی این اتفاق از ارائه پاسخ مناسب به اذهان عمومی سرباز می‌زنند.

دوشنبه شب آبگرفتگی در خیابان اصلی بجنورد مادر جوان و نوزاد ۱۸ ماهه‌ای را به کام مرگ فرستاد. با اینکه انگشت اشاره اهالی بجنورد در این حادثه به سوی شهردار نشانه رفته دادستانی هنوز مقصرین اصلی را معرفی نکرده است.

فرماندار بجنورد در پاسخ به این پرسش که چرا تاکنون برخوردی با شهردار نشده است، می‌گوید: پرونده قضایی در دادستانی تشکیل شده و هنوز موضوع در حال بررسی است.

سید محمد پاکمهر می‌افزاید: تا زمان تکمیل پرونده باید منتظر بود و امیدواریم اهالی بجنورد بر احساسات خود غلبه کنند.

همچنین معاون شهردار بجنورد با اشاره به قطع شدن برق در زمان حادثه می‌گوید: خاموشی و قطع برق علت اصلی سقوط قربانیان در جوی خیابان بوده و نمی‌توان تمام تقصیر را به گردن شهرداری انداخت.

محمدرضا موفق می‌افزاید: در صورتی که دادستانی شهرداری را به عنوان مقصر اصلی معرفی کند، این نهاد اقدام لازم را برای پاسخ به اهالی و جبران تقصیر انجام می‌دهد.

روز گذشته نیز در جلسه فوق العاده شورای شهر یکی از اعضای این شورا به نام جمشید گریوانی در اعتراض به سکوت مسئولان تهدید به استعفا کرد. هرچند برخی از خبرگزاری‌ها، خبر استعفای وی را رسما اعلام کرده‌اند، اما جمشید گریوانی گفت که هنوز رسما استعفا نداده اما تصمیم دارد که استعفای کتبی خود را به شورا ارائه کند.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری خراسان شمالی و فرماندار بجنورد نیز مدعی شدند که با پیگیری‌هایی که تاکنون انجام شده است، هیچ گونه نامه و یادداشت کتبی مبنی بر استعفای عضو شورای اسلامی شهر به دفتر شورای اسلامی و یا فرمانداری اعلام وصول نشده است. همچنین روابط عمومی شورای اسلامی شهر نیز از استعفای کتبی جمشید گریوانی اظهار بی اطلاعی کرد.

در عین حال این تنها واکنش یک عضو شورای اسلامی شهر به سکوت مسئولان در مورد حادثه اخیر عنوان شده است. از صبح سه شنبه تماس‌های مردمی با دفتر رسانه‌ها، حاکی از انتقاد شدید شهروندان بجنوردی نسبت به مسئولان ذیربط بود. با اینکه یک عذرخواهی ساده مسئولان نیز می‌تواند تا زمان تکمیل پرونده مرهمی بر اندوه اهالی شهر باشد، نهادهای مختلف گناه را به گردن یکدیگر می‌اندازند و اقدام جدی برای جبران این اتفاق انجام نمی‌دهند. باید منتطر بود و دید که مسئولان شهر چه برخوردی با این مسئله خواهند داشت؟
۴۷۲۸۲

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.