چرخابی: امسال هم پدیده‌ای نخواهیم داشت

 حسین چرخابی در گفت‌وگو با ایسنا در مورد لیگ دوازدهم اظهارکرد: لیگ امسال را به دو دسته تقسیم می‌کنم؛ دسته اول ۹ تیمی هستند که برای سقوط نکردن می‌جنگند و دسته دوم ۸ تیمی هستند که برای آسیا بازی می‌کنند و یکی دو تیم نیز بینابین قرار دارند.

وی با بیان اینکه لیگ بسیار حساسی داریم، خاطرنشان‌کرد: در پایین جدول باتوجه به اینکه تیم‌های بیش‌تری به دسته پایین‌تر سقوط می‌کنند رقابت در پایین جدول زیاد است و برخی تیم‌ها مثل سپاهان و استقلال و پرسپولیس که سرمایه‌گذاری زیادی برای قهرمانی کرده‌اند و خوب نیز کار می‌کنند و تیم‌هایی مثل مس که در بازی با سپاهان خوب کار کرد و همچنین فولاد، نفت و صبا تیم‌هایی هستند که دوست دارند شگفتی ساز شوند.

چرخابی ادامه داد: وضع باشگاه ذوب‌آهن که هنوز مشخص نیست، باید دید که آیا باشگاه همان رفتار قبل را با بازیکنانش خواهد کرد یا خیر.

وی با اشاره به ضرب المثل “خرج چو از کیسه مهمان بود حاتم طایی شدن آسان بود” تصریح کرد: اگر فوتبال ما خصوصی بود دنبال نهال کاشتن می‌رفت و بازیکن پرروش می‌داد تا به ثمر بنشیند، اما متاسفانه برخی‌ها چون از جیب خود پولی نمی‌دهند رو به آماده خوری آورده‌اند و میلیاردها میلیارد خرج می‌کنند و مطمئنا در لیگ امسال نیز پدیده‌ای نخواهیم داشت.

چرخابی با بیان اینکه وقتی دولت هزینه‌ها را پرداخت می‌کند رؤسای باشگاه‌ها بی حساب و کتاب خرج می‌کنند، افزود: باشگاه‌ها اعلام می‌کنند که از گذشته بدهکار هستند، اما می‌بینیم که باز هم بازیکن میلیاردی می‌گیرند؛ وقتی باشگاهی بدهکار است آیا می‌توان به او گفت حرفه‌ای؟!

کارشناس فوتبال در خصوص اختلاف بین صداسیما و فدراسیون فوتبال نیز عنوان کرد: من حق را به فدراسیون می‌دهم، وقتی برنامه‌ی پربیننده‌ای مثل ۹۰، شش میلیون پیامک دریافت می‌کند معلوم می‌شود که فوتبال جاذبه‌های زیادی برای مردم دارد و باید فدراسیون و صداسیما به یک مبلغ عادلانه‌ای به توافق برسند و این مشکل حل شود که راه خوبی برای تامین منبع درآمد باشگاه‌ها است.

چرخابی با بیان اینکه حذف جام حذفی اصلا به نفع فوتبال نیست، ادامه داد: جام حذفی فرصتی است که به همه تیم‌ها این شانس را می‌دهد تا به آسیا راه پیدا کنند و به نظرم حذف جام حذفی اصلا کار درستی نیست.


Varzesh3.com | ورزش ۳

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.