چطور اتاق خواب استاندارد داشته باشیم؟

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

اتاق نباید با یک سری اشیای عجیب و غریب پر شود. زمان طراحی دکور اتاق خواب باید فقط بر ضروریات متمرکز شد تا اتاق خواب شلوغ نشود.

به گزارش ممتاز به نقل از گروه بازار باشگاه خبرنگاران، کارشناسان می‌گویند فقط یک تختخواب خوب برای تضمین خوابی که خستگی را از تن به در کند، کافی نیست.دکور اتاق خواب هم اهمیت دارد. رنگ‌های آرام و گرم به ایجاد فضایی آرامش‌بخش کمک می‌کند و در همین حال عکس‌های آویزان روی دیوار هم باید از تصاویر مورد علاقه‌تان – برای مثال، عکس‌هایی که در مسافرت گرفته‌اید – باشد.پروفسور یورگن زولی، پژوهشگر خواب در بیمارستان دانشگاه رگنزبورگ می‌گوید اینها برای کمک به ایجاد فضایی مناسب برای خواب مفید است.

اورسلا گایزمان، عضو انجمن مبلمان‌سازی آلمان در بن می‌گوید: “اتاق خواب اغلب برای انبار کردن همه اشیای خانه مثل تخت، اتو و یا لباس‌هایی که باید اتو شوند، مورد استفاده قرار می‌گیرد.”

خیلی سخت است که بتوان آرام گرفت و خوابی آرامش‌بخش را در اتاق خوابی داشت که از آن مثل انباری استفاده شود.

اتاق نباید با یک سری اشیای عجیب و غریب پر شود. گایزمان اعتقاد دارد که زمان طراحی دکور اتاق خواب باید فقط بر ضروریات متمرکز شد تا اتاق خواب شلوغ نشود.

 

اما همیشه هم به سادگی نمی‌توان به اثر مطلوب دست پیدا کرد. رفتن به سوی کمدهای کوچک ضرورتا مشکل را حل نمی‌کند. این گونه کمدها برای انبار کردن همه جور وسیله علاوه بر لباس، کفش و کیف استفاده می‌شود و به همین خاطر باید بزرگ باشند. زولی می‌گوید، با این حال می‌توان آنها را به اتاق دیگری هم منتقل کرد.

گایزمن پیشنهاد می‌کند این کمدها را در صورت امکان به خارج از اتاق منتقل کنید.

نقطه کانونی اتاق خواب، تختواب است. خواب خوش فقط به تختخوابی راحت بستگی ندارد، بلکه بنا به نقل از گایزمن، باید تختخواب بزرگ هم باشد. اشخاصی که قدشان بالای ۱۸۵ سانتی‌متر است، در تختخواب‌های استاندارد نمی‌توانند بسیار راحت باشند. آنها بهتر است تختخواب‌هایی که دستکم ۲۲۰ سانتی‌متر طول دارد، داشته باشند.

یک پیشنهاد دیگر برای داشتن خوابی خوش، فناوری‌های تازه را هم شامل می‌شود. کارشناسان می‌گویند برای نمونه، جای تلفن‌های همراه در اتاق خواب نیست.

زولی می‌گوید: نباید چیزی در اتاق خواب باشد که یادآور کار به حساب آید. رایانه‌ها، لپ‌تاپ‌ها و تلفن‌های همراه را باید در اتاق خواب ممنوع کرد.

تلویزیون را هم نباید در اتاق خواب گذاشت، چون با وجود تلویزیون نمی‌توان به آسایش رسید و هنگام تماشای تلویزیون به خواب رفتن، چندان ایده‌آل نیست.

یک سبب دیگر برای بدخوابی هم که اغلب اشخاص بدخواب از آن گلایه دارند، دمای اتاق است که یا بسیار بسیار یا بسیار کم است.

زولی می‌گوید: برای بیشتر اشخاص دمای مطلوب ۱۸ درجه سانتیگراد است. قبل از رفتن به تختخواب، باز کردن پنجره برای ورود هوای تازه به اتاق می‌تواند فکر خوبی باشد. سطح رطوبت اتاق هم باید ۵۰ درصد باشد.

 منبع:سیمرغ


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.