چطور باهوش باشید؟

۰۶م آذر ،
ممتاز نیوز : ظرفیت‌های آشپزخانه‌تان را بشناسید و برای همه نیازهای خود غذای مناسب را انتخاب کنید

پیاز

محققان پیشنهاد می‌کنند پیاز را برای طراوت ذهنی خود استفاده کنید. محققان ژاپنی دریافته‌اند محتوای سولفور سبب خنثی شدن سمومی می‌شوند که عملکرد ادراکی مغز را با محدودیت مواجه می‌کنند.پیشنهاد:می‌توانید پیاز را با ادویه کاری بخورید.

ساردین

ماهی‌های چرب به ویژه ساردین و سالمون را به سبب ویتامین D آ‌نها در برنامه غذایی خود بگنجانید. ۸۰ گرم ماهی ساردین نیمی از ویتامین D مورد نیاز روزانه شما را تامین ‌می‌کند. ویتامین D با محافظت از مسیرهای مغزی به تقویت حافظه کمک می‌کند. پیشنهاد: ماهی  با نان تست داغ.

پسته

۳۰۰ گرم پسته ۱۵۱ گرم والین را تامین می‌کند. والین یک اسیدآمینه ضروری برای بدن است که به حفظ عملکرد صحیح ادراکی مغز کمک کرده و از آسیب دیدن این فرآیند جلوگیری می‌کند.

پیشنهاد: ۲۵ گرم پسته خام یک میان وعده عالی است.

فلفل دلمه‌ای

فلفل دلمه‌ای را می‌توان به‌صورت پخته یا  خام استفاده کرد. ۲ عدد فلفل دلمه‌ای ۱۴درصد پایریدوکساین روزانه شما را تامین می‌کند که نقش آن تنظیم میانجی‌های عصبی مغز است.پیشنهاد: ۵۰گرم را  در سالاد بریزید.

بلوبری

مطالعات نشان داده ۲۰۰گرم قره قاط با توجه به مقدار فلاوینوئید آن سبب عملکرد بهتر ادراکی مغز می‌شود که آن را به میوه‌ای منحصر‌به‌فرد تبدیل کرده است.پیشنهاد:۱۲۰ گرم را با ماست کم‌چرب بخورید.

بادام

۳۰۰ گرم بادام ۲۰درصد منیزیم روزانه مورد نیاز بدن شما را تامین می‌کند. این عنصر در تنظیم عملکرد گیرنده‌های عصبی و پیشگیری از اختلال در عملکرد ادراکی مغز نقش موثری دارد. پیشنهاد: ۲۸ گرم  بادام خام به‌عنوان میان‌وعده.

کلم قرمز

تحقیقات به تازگی دانشمندان کانادایی نشان داده ۱۰۰گرم کلم قرمز به شکل قابل ملاحظه‌ای سطح آنتوسیانین خون را افزایش می‌دهد که وجود آن سبب تقویت و تشدید عملکرد ذهن می‌شود.

پیشنهاد:۱۰۰ گرم از آن را به‌صورت تکه‌تکه در سالاد بریزید.

لوبیا قرمز

مطالعات نشان داده ۴۰۰گرم لوبیا قرمز ترکیبی جادویی از اینوزیتول، کولاین و ویتامین‌های خانواده B است. این مواد در کنار هم سبب بهبود عملکرد سلول‌های مغزی می‌شوند.

پیشنهاد: ۱۷۷ گرم لوبیا قرمز پخته را با فلفل قرمز بخورید.

کدو حلوایی

منبعی بسیار غنی از لوتئین است. مقاله‌ای که به تازگی در ژورنال تغذیه به چاپ رسیده نشان می‌دهد، لوتئین سبب کاهش التهاب در هیپوکامپوس می‌شود. هیپوکامپوس بخشی از مغز است که در عملکرد حافظه نقش دارد.

پیشنهاد: ۲۵ گرم را تکه‌تکه داخل سالاد بریزید.

منبع : برترین ها

منبع: ممتاز نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.