چگونه در شرایط سخت امیدمان را از دست ندهیم

گردآوری شده توسط گروه سلامت خبرگذاری ممتازنیوز

دوست داشته باشید یا نه، شرایط سخت در زندگی پیش می‌آید. ممکن است کارتان را از دست بدهید، در تجارتتان شکست بخورید، یا دچار بیماری شوید. این شرایط سخت هر چه که باشد، بسیار مهم است که امیدتان را از دست ندهید. باید امید داشته باشید که از این شرایط سخت عبور می‌کنید. اگر اینطور نباشد، فقط خودتان را ناامید و دلسرد خواهید کرد. وارد چرخه شومی می‌شوید که رویکرد منفی‌تان اوضاع را حتی بدتر کرده و منفی‌تر خواهید شد.

نباید اجازه دهید این اتفاق برای شما بیفتد. خودتان را برای شرایط سخت آماده کنید تا وقتی برایتان پیش آمد راحت‌تر برخورد کنید.

برایتان می‌گوییم که چطور در شرایط سخت امیدتان را از دست ندهید:

۱. ایمان داشته باشید.

برای از دست ندادن امید، باید ایمان داشته باشید. باید باور داشته باشید که همه چیز در آخر درست خواهد شد.

باید باور داشته باشید که کنترل زندگی شما به دست خداست و او برنامه‌های خوبی برای شما دارد. هرچقدر که موقعیت کنونی‌تان سخت به نظر برسد، باید به او اعتماد کنید؛ حتی اگر نفهمید همه چیز چطور پیش خواهد رفت. بعد از مدتی، طوری که اصلاً متوجه نمی‌شوید، همه چیز درست خواهد شد.

۲. «چرا»یتان را به خاطر آورید.

وقتی در شرایط سخت میباشید، باید به خاطر داشته باشید: چرا کاری که در وحله اول انجام می‌دهید را انجام می‌دهید؟ دنبال چه میباشید؟ به خاطر آوردن «چرا»یتان قدرت کافی برای ادامه راه را به شما می‌دهد زیرا آن سبب شما را به جلو می‌راند. آنهایی که “چرایی” برای زندگی کردن دارند، هر “چطوری” را می‌توانند تحمل کنند.

دو نکته اینجا وجود دارد:

۱- در هر کاری که می‌کنید، همیشه یک سبب داشته باشد. به عبارت دیگر، اگر چرایی ندارید، آن کار را انجام ندهید.
۲- همیشه سبب آن کار را به خاطر داشته باشید. آن را جلو ذهنتان نگه دارید که فراموشش نکنید.

یک سبب برای اینکه موثر باشد، باید بزرگتر از خودتان باشد. یک سبب «خودمحور» اثر نخواهد کرد. باید چیزی باشد که رضایت داخلی شما را برآورده کند نه اینکه پاداش خارجی داشته باشد. باید الهام‌بخش باشد.

۳. دورتان را با کسانی پر کنید که حمایتتان کنند.

پیش آمدن موقعیت‌های سخت، شرایط بسیار دشواری است اما تحمل آن به تنهایی حتی سخت‌تر هم می‌شود. شما به گروهی اشخاص مثبت در اطرافتان نیاز دارید که بتوانند از شما حمایت کنند. باید بخشی از جامعه‌ای شوید که همدیگر را تشویق و ترغیب کند. اگر تا امروز اینطور نبوده است، از این به بعد به دنبال آن باشید. نباید منتظر بمانید تا شرایط سخت اتفاق بیفتد و بعد به دنبال چاره باشید چون ممکن است دیر شود.

۴. به دیگران کمک کنید.

یکی دیگر از فواید بودن در جامعه خوب این است که سبب می‌شود به دیگران فکر کنید. شما را مجبور به کمک به دیگران می‌کند و درنتیجه به دیگران فکر خواهید کرد. این سبب می‌شود تمرکزتان از خودتان دور شده و در نتیجه این، موقعیتتان به آن اندازه که تصور می‌کردید بد به نظر نیاید.

خیلی وقت‌ها موقعیتتان به این سبب بدتر به نظر می‌آید که بسیار به آن توجه می‌کنیم. بخشی از توجهتان را از موقعیت خودتان بردارید و آن را به دیگران معطوف کنید.

***

وقتی در شرایط سخت گیر می‌افتید، به یاد داشته باشید: امیدتان را از دست ندهید. امید لازمه زندگی است؛ وقتی امیدتان را از دست بدهید، بازی را باخته‌اید. علاوه بر این، این مسئولیتی است که در قبال خودتان دارید. پس سعی کنید از مسئولیت شانه خالی نکنید.


mardoman.com – مد و مسائل زندگی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.