چقدر به اپلیکیشن‌های موبایل خود اعتماد دارید؟ / اینفوگرافیک

فیس بوک و گوگل تنها سرویس‌هایی نیستند که شما باید در آنجا نگران حفظ حریم شخصی خود باشید. تلفن‌های همراهی که همیشه در کنار شماست و هر کجا که بروید با شما می‌آید، مقدار زیادی از اطلاعات‌تان را جمع می‌کنند و شاید برای شما جالب باشد که بدانید این اطلاعات به دست جه کسانی می رسد؟

اما آنچه لازم است بدانید چیست؟
به گفته کمپانی امنیت اپلیکیشن‌ها Veracode،  چهار سطح مخاطره آمیز وجود دارد که باید همواره مراقب آنها باشید. برخی از اپلیکیشن‌ها با کدهای مخربی نوشته می شوند که می توانند به اطلاعات شما و قسمت‌های حساس دستگاه دسترسی داشته باشند. از سوی دیگر اگر از شبکه Wi Fi موبایل استفاده می‌کنید ، اطلاعات شما به راحتی می تواند ره‌گیری شود. جیل بریک آی‌فون و اپلیکیشن‌های آندروید، راه ساده‌ای برای نفوذ به سیستم عامل شماست و در نهایت اینکه هکرها می توانند firmware های معیوبی را روی دستگاه شما بریزند و بدین ترتیب مستقیما به تلفن همراهتان دسترسی داشته باشند.
اما مردم امروزه درباره اینکه چرا و چگونه باید از حریم شخصی خود، به خصوص در برابر اپلیکیشن‌های موبایل محافظت کنند بسیار هشیارتر شده اند. در ماه مارس یک مجموعه طرح دعوی علیه ۱۸ کمپانی بزرگ از جمله فیس بوک، اپل و توئیتر مطرح شد که درباه سهل انگاری آنها در حفظ حریم شخصی کاربرانشان شکایت شده بود.
اما چرا حفظ حریم شخصی در برابر اپلیکیشن‌های موبایل بسیار مهم شده است؟ پاسخ خیلی ساده است، چون این روزها اپلیکیشن‌ها همه جا هستند! در سال ۲۰۱۱ نزدیک به ۲۵ میلیون اپلیکیشن مخصوص آندروید و iOS دانلود شده است و بازار اپلیکیشن‌ها شاهد ورود میلیونی آنها بوده است.
Veracode به منظور ارائه اطلاعات مختصر و مفیدی درباره امنیت تلفن های همراه این اینفوگرافیک را درست کرده است. این اینفوگرافیک را ببینید و نظرات خود را با درمیان بگذارید. شما چقدر به حفظ حریم شخصی در اپلیکیشن های موبایل توجه می‌کنید؟

برای دیدن جزییات بیشتر روی عکس کلیک کنید.

veracode.com / ماندانا سجادی

۲۱۲۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.