چند توصیه برای پیشگیری از ابتلا به سرطان پوست

به چند توصیه از یک متخصص پیشگیری از بیماری ها در مورد پیشگیری از ابتلا به سرطان های پوستی توجه کنید.

دکتر عباس انتظاری، متخصص پیشگیری از بیماری ها، عضو هئیت علمی وزارت بهداشت و درمان آموزش پزشکی وعضو انجمن پیشگیری از بیماری ها، آمریکا در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:  چون تابش اشعه فرابنفش شایعترین عامل خطر برای سرطان های پوستی است، بنابراین افراد باید به این مسئله توجه کرده و از قرار گرفتن طولانی مدت در آفتاب اجتناب ورزیده و همواره از ضد آفتاب مناسب استفاده کنند.

وی همچنین افزود: از دیگر دلایل ایجاد بیماری سرطان های پوستی استفاده از سولاریوم و لامپ های فلورسنت و کم مصرف است که نباید از موارد ذکر شده استفاده کنند.

انتظاری متذکر شد: افرادی برای پیشگیری از ابتلا به سرطان های پوستی به طور جدی از استعمال سیگار خودداری کرده و همچنین از تماس با سمومی مانند آرسینک و قطران زغال سنگ دوری کنند.

این متخصص خاطر نشان کرد: قرار گرفتن در معرض اشعه ایکس رادیوتراپی، زندگی کردن در ارتفاعات بالا نیز در ایجاد سرطان های پوستی تاثیر می گذارد.

وی گفت: افراد توجه داشته باشند که بیماری های التهابی مزمن مانند سل پوستی، زخم های قدیمی و مزمن پوست، ابتلا به عفونت های ویروس نظیر پاپیلوما ویروس در ایجاد سرطان های پوستی موثر است بنابراین در درمان این بیماری ها به موقع اقدام کنند و همچنین شایان ذکر است که داروهای سرکوب کننده ایمنی هم در ایجاد سرطان پوستی های اثر دارد./ح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.