چند خبر از حوزه تئاتر

به گزارش روز جمعه خبرنگار فرهنگی ایرنا، افسانه ماهیان کارگردان نمایش ‘فصل دوم’ افزود: بنابر تصمیم اولیه قرار بود مریلا زارعی در این نمایش با گروه ما همکاری داشته باشد اما در ادامه به دلیل تغییراتی که در نقش های این نمایش ایجاد شد زارعی از گروه ما رفت و آیدا کیخائی جای او در این نمایش شد.

وی ادامه داد: این نمایش نوشته ‘نیل سایمون’ است و شهرام زرگر این متن را ترجمه کرده و محمد یعقوبی دراماتورژی آن را برعهده دارد. علی سرابی، آیداکیخائی، مسعود میر طاهری و الیکا عبدالرزاق بازیگان این نمایش هستند.

نمایش ‘فصل دوم’ از ۱۵ تیر ماه در سالن استاد سمندریان مجموعه تماشاخانه ایرانشهر به روی صحنه می رود.

** استقبال هنرمندان و مسوولان از آثار نمایشی تماشاخانه ایرانشهر

این مجموعه در هفته جاری میزبان چهره هایی همچون حسام الدین سراج، الهام چرخنده، فرشید نوابی، کاظم راست گفتار، کامران تفتی، محمد شیری، سعید چنگیزیان و مهدی فرجی ریاست شبکه یک سیما بود.

سالن های مجموعه تماشاخانه ایرانشهر و خانه هنرمندان ایران اکنون میزبان پنج اثر نمایشی است که از این میان می توان به نمایش ‘پدر خوانده ناپلی’ با ترجمه و کارگردانی بابک محمدی اشاره کرد. این نمایش ۱۲۰ دقیقه ای ازساعت ۲۰ در سالن شماره یک مجموعه ایرانشهر به روی صحنه می رود.

هم چنین نمایش های ‘مکبث’ و ‘عجایب المخلوقات’ با دراماتورژی و کارگردانی رضا ثروتی به مدت زمان ۶۰ دقیقه از ساعت ۱۹ و ۱۵ دقیقه و ۲۱ در سالن استاد سمندریان میزبان علاقه مندان به هنرهای نمایشی است.

همچنین در سالن استاد انتظامی مجموعه خانه هنرمندان ایران نیز دو نمایش’ این تابستان فراموشت کردم’ با دراماتورژی و کارگردانی بهاره رهنما به مدت زمان ۴۵ دقیقه ساعت ۱۸ و ‘دو آدم خجالتی’ به کارگردانی ارشام مودبیان به مدت زمان ۴۵ دقیقه در ساعت ۲۰ اجرا می شود.

در محوطه باغ هنرمندان و در مجاورت مجموعه تماشاخانه ایرانشهر نیز نمایش های خیابانی جشنواره’ ۷ نگاه شهر’ که اجراهای خود را از روز یکشنبه -هفتم خردادماه- آغاز کرده است تا شنبه -سیزدهم خرداد – ادامه دارد.

** استقبال از آثار جشنواره ‘۷ نگاه شهر’ دور از انتظار است

سه داور جشنواره تئاتر خیابانی’۷ نگاه شهر’ استقبال از آثار شرکت کننده در این دوره از برگزاری جشنواره را مطلوب ارزیابی کردند.

دومین جشنواره تئاتر خیابانی ‘۷ نگاه شهر’ را شهرداری منطقه پنج و مجموعه تماشاخانه ایرانشهر، با دبیری میرموسی آقایاری، از روز یکشنبه -هفتم خرداد- تا روز جمعه ۱۲ خردادماه در محوطه باغ هنرمندان و در مجاورت مجموعه تماشاخانه ایرانشهر برگزار می شود.

گروه داوری این جشنواره متشکل از سامان خلیلیان، ژوبین غازیانی وسعید زمانیان استقبال مخاطبان از دومین دوره برگزاری این جشنواره را مطلوب ارزیابی کردند و گفتند: برگزاری این جشنواره در مجاورت مجموعه های تئاتری همچون تماشاخانه ایرانشهر و خانه هنرمندان ایران موجب جدی و گرمتر شدن فضای اجراهای این جشنواره شده است.

در این جشنواره منطقه ای سیزده اثر در بخش مسابقه و پنج اثر در بخش میهمان شرکت دارند. این آثار هر روز از ساعت ۱۷تا۱۹ در مجاورت مجموعه تماشاخانه ایرانشهر اجرا می شوند.

فراهنگ**۹۲۶۶

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۶۳۰۲۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.