چهارشنبه سوری هفته آینده است

۲۱م اسفند ،

یکی از خوانندگان پرسیده بود:«چهارشنبه سوری درچه تاریخی است؟ ۲۲اسفندیا۲۹اسفند. لطفا تاریخشوبگید، به خاطرمراقبت از بچه هامون می گم.»
مرتضی تمدن استاندار تهران در حاشیه بازدید از مرکز اورژانس تهران دربارهٔ آخرین تدابیر اتخاذ شده برای چهارشنبه آخر سال به ایسنا گفت: کارهایی که برای چهارشنبه آخر سال در نظر گرفته شده جنبه اطلاع رسانی، آموزشی و فرهنگی دارد و نگاه دست اندرکاران استان تهران برای این روز معطوف به اطلاع رسانی است چرا که معتقدیم بیشترین نقش را شهروندان بر عهده داشته و همراهی خوبی را با مسئولان دارند.
وی افزود: هماهنگی با مسئولان دستگاه‌های مختلف و مرتبط با موضوع چهارشنبه سوری صورت گرفته این دستگاه‌ها موظف شدند اطلاع رسانی‌های لازم را در مورد رفتارهای پرخطر به اطلاع جوانان و خانواده‌ها برسانند تا در ایام نوروز اشخاص دچار گرفتاری و مشکلات نشوند.
تمدن از شهروندان خواست تا در معابر اصلی و خیابان‌های پر تردد که محل عبور و مرور همگانی است به رفتارهای پرخطر اقدام نکنند و گفت: البته در این رابطه پیام‌های آموزشی از طریق آتش نشانی، پلیس و اورژانس به شهروندان منتقل می‌شود.
وی با بیان اینکه طی سالهای اخیر با توجه به اطلاع رسانی به موقع و آموزش‌های لازم، حوادث ناشی از برگزاری مراسم چهارشنبه آخر سال به شدت کاهش یافته است، اظهار کرد: امیدواریم امسال نیز حوادث ناخوشایندی را در این مراسم شاهد نباشیم.
تمدن با بیان اینکه پلیس با آمادگی کامل مردم را در چهارشنبه آخر سال همراهی خواهد کرد، گفت: دستگاه‌ها همه تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا اشخاص را از اقدامات خطرآفرین بر حذر دارند.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه عنوان شده مراسم چهارشنبه آخر سال یک روز قبل از تحویل سال برگزار می‌شود، گفت: همه باید تابع تقویم رسمی کشور باشیم، لذا هر روزی برابر تقویم رسمی کشور چهارشنبه آخر سال باشد، این مراسم در آن روز برگزار می‌شود.

۴۵۲۳۵

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.