چهارمین جشنواره سرباز نمونه

جام جم آنلاین: معاون نیروی انسانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از برگزاری چهارمین جشنواره سرباز نمونه در ۲۸ خرداد ماه خبر داد.

به گزارش روز چهارشنبه جام جم آنلاین، معاون نیروی انسانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در نشست خبری  گفت: سربازان چه در زمان دفاع مقدس و چه هم اکنون در مناطق مرزی و موضوعات امنیتی کشور، سهم والایی در حفظ و تولید امنیت، دوشادوش سایر نیروهای مسلح برعهده دارند.

وی با اشاره به اهدای ۷۰ هزار شهید از قشر سربازان در کشور، تصریح کرد: این تعداد شهدا، یک سوم شهدای کشور را تشکیل می دهند.

سردار احمد کریمی افزود: از آنجا که سربازان نقش مهمی در تولید آرامش و امنیت کشور دارند بنابراین تجلیل از آنان و خدماتشان باید مورد توجه همه به خصوص آحاد ملت، قرار بگیرد.

معاون نیروی انسانی سپاه با اشاره به برگزاری اولین جشنواره سرباز در چهار سال گذشته توسط سپاه پاسداران، تصریح کرد: چهارمین جشنواره سرباز نیز امسال توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز یکشنبه ۲۸ خرداد در سالن برگزار می شود که جا دارد از نیروی انتظامی و ارتش که جشنواره های گذشته را به اجرا درآوردند نیز قدرانی و تشکر کنم.

وی اهداف این جشنواره را ، ارتقای منزلت خدمت سربازی، ارج نهادن به جایگاه سرباز در تولید امنیت ملی، ارتقای روحیه و انگیزه خدمتی، ایجاد نشاط و پویایی در سربازان و قدردانی از تلاش کارکنان وظیفه در نیروهای مسلح، برشمرد.

سردار کریمی در خصوص اهمیت برگزاری این جشنواره نیز به کلام بزرگان اشاره کرد و گفت: از نگاه امام علی (ع) سرداران سپاه نسبت به سربازان باید افسری را دوست بدارند که سربازان را از همه بیشتر دوست دارد همچنین امام (ره) نیز فرمودند: سربازی آنچنان اهمیتی دارد که شخص دوم اسلام نیز یعنی امام علی (ع) سرباز است.

وی همچنین به فرمابشات فرمانده معظم کل قوا در خصوص سرباز اشاره کرد و اظهارداشت: توجه به امور سربازان از جمله اوقات فراغت آنان کاری مهم و لازم است، همه سربازان باید تحت پوشش برنامه و آموزش های فنی و حرفه ای قرار بگیرند و سربازان نگهبان دین و پاسدار شرف قانون هستند.

معاون نیروی انسانی سپاه رویکردهای این جشنواره را شامل تقویت روحیه اخوت و برادری، تقویت روز به روز و حفظ شأن و کرامت انسانی به خصوص در دوران خدمت، پرهیز از برخوردهای خلاف شئونات اسلامی، بالابردن اهمیت خدمت سربازی در زمان جنگ و صلح، ارایه آموزش های مفید به سربازان و بکارگیری سربازان در کارهای متناسب با تحصیلات، قابلیت ها و شأن آنان، افزایش بهره برداری در رویکردها، تربیت معنوی و دینی به عنوان وظیفه در نیروهای مسلح، کادرسازی برای انقلاب اسلامی به عنوان اداره کنندگان آینده کشور، توسعه فرهنگ علوی و عاشورایی و بسیجی مبتنی بر شأن و ارتقای منزلت و کرامت برشمرد.

وی همچنین با اشاره به راه اندازی کمیته تبلیغات و اجرایی جشنواره، تصریح کرد: در این کمیته ابتدا محورهای ۱۰ گانه جشنواره به منظور انتخاب سرباز نمونه در دو بخش عمومی و تخصصی تصویب شد.

سردار کریمی یادآور شد: محورهای بخش عمومی برای انتخاب سرباز شایسته شامل: دارابودن حداقل هشت ماه سابقه خدمت تا تاریخ ۲۰ اردیبهشت ۹۱، متدین و انقلابی، داشتن حسن شهرت در بین همکاران، دارای سیمای موجه شایسته سرباز جمهوری اسلامی ایران، دارای نظم و انضباط مشهود و فاقد هرگونه سوء قضایی، سیاسی، انضباطی و اخلاقی است.

وی در خصوص محورهای بخش تخصصی نیز برای انتخاب افراد نمونه، اظهارداشت: این محورها شامل، سرباز، دفاع، امنیت و ارتقای ملی، سرباز ایثارگری و فداکاری، سرباز وظیفه شناسی و اقدام شایسته، سرباز و امورفرهنگی ، هنری و تبلیغات، سرباز خلاقیت فن آوری، سرباز ورزش و تربیت بدنی، سرباز، مسوولیت پذیری و خانواده، سرباز دینداری و بصیریت و سرباز سازندگی و تفکر بسیجی می باشد.  

معاون نیروی انسانی سپاه یادآور شد: در روز جشنواره ۳۴ سرباز نمونه از طریق کمیسیون های مربوطه انتخاب به آنان لوح تقدیر و جوایزی اهداء خواهد شد و چهار تن از آنان نیز به جشنواره جوانان کشور، راه پیدا خواهند کرد.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.