چهار راه برای مقابله با نیش پشه!

۰۹اردیبهشت،

پشه یکی از میهمانان این روزهای خانه ها است که البته خیلی هم مهمان خوبی نیست چرا که تنها حاصل آن خارش های ناشی از گزیدگی است. برای از بین بردن این خارش ها باید از راه های درست وارد شوید تا درد و خارش از بین برود.

به گزارش خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران؛ بهار فصلی است که پشه ها بار دیگر دست به کار می شوند تا یک جای سالم در بدن ما باقی نگذارند. بدترین مشکلی که تمامی پشه ها ایجاد می کنند. خارش های بی امانی است که در محل نیش به وجود می آید. برای فرار از این خارش ها راه های مختلفی وجود دارد که امروز آن ها را کمی مرور می کنیم:

– استفاده از آنتی هیستامین برای آنهایی که در چندین نقطه دچار گزیدگی شده اند بسیار مناسب است. البته دقت داشته باشید که مصرف بی رویه این دارو برای بدن مناسب نیست و تنها به خوردن یک قرص اکتفا کنید.

– محل گزیدگی را حتما با صابون هایی که بسیار خاصیت بازی ندارند بشویید صابون می تواند موادی که داخل جوش و محل گزیدگی است خارج کند. این کار از میزان سوزش زخم بسیار می کاهد.

– استفاده از الکل و بتادین راه دیگری است که می توانید از آن استفاده کنید. با استفاده از یک تکه پنبه مقداری الکل یا بتادین را روی زخم بگشید. اینکار با کمی درد و سوزش همراه است که البته بعد از چند دقیقه خارش دست را نیز از بین می برد.

– یخ گزینه دیگری است که همیشه هم در دسترس است پس آن را فرموش نکنید. یک تکه یخ را در محل گزش بکشید یخ می تواند در همان لحظه خراش را از بین ببرد همچنین در کنارآن محل گزش را نیز بسیار زود بهبود می دهد.

منبع: مشرق


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.