چهار راه برای رهایی از خشم

۲۷خردادماه،
ممتاز نیوز : مهار کردن خشم از جمله اقدامات مهم در درمان های روان شناختی است . اشخاص معمولا از خشم خود رنج می برند ، اگر خشمی که در داخل و خارج فرد است در مان نشود ، می توhند به صورتی سمی آزار دهنده برای فرد تبدیل شود ئ در غالب شرم ، ترس ، اضطراب ، خود آزاری ظاهر شود .
به گزارش ممتاز نیوز، مهار کردن خشم از جمله اقدامات مهم در درمان های روان شناختی است . اشخاص معمولا از خشم خود رنج می برند ، اگر خشمی که در داخل و خارج فرد
است در مان نشود ، می توند به صورتی سمی آزار دهنده برای فرد تبدیل شود ئ
در غالب شرم ، ترس ، اضطراب ، خود آزاری ظاهر شود .
خشمی که از داخل است صدمه بسیاری به فرد وارد می کند ، خشم های داخلی می تواند آسیب های جسمانی بسیاری هم به اشخاص وارد کند .
وقتی اشخاص به ریشه خشمی که در آنها ایجاد شده است فکر می کنند به خشونتی که نسبت به آنها در جامعه ایجاد شده است و به بی عدالتی های جامعه و ظلم هایی که به آنها روا شده است پی می روند و معمولا خشم ایجاد شده در خود را به محیط خارج و دیگران نسبت می دهند .
چندین روش که ما با آنها باید در ارتباط باشیم تا از خشم رهایی یابیم عبارتند از :

۶۳۵۰۶۹۷۱۵۴۷۵۱۲۲۵۲۶_۱٫jpgروشن بینی و دیدگاه ما دربارهٔ محیط پیرامون
چه چیزی برای ما مهم است ؟ ما چه چیزی در محیط خارج از خانه می خواهیم ؟ از چه طریقی می توانیم زندگی شخصی و خصوصی خود را به بهترین شکل بسازیم ؟ چه چیزی به بهبود زندگی ما کمک می کند ؟ گاهی ما انسان ها نیاز به تغییر اولویت های خود داریم .
۶۳۵۰۶۹۷۱۵۴۷۵۱۲۲۵۲۶_۲٫jpgزندگی در زمان حال
سعی کنیم بر زندگی در زمان حال تمرکز کنیم و اینکه چگونه می خواهیم زندگی کنیم . زندگی با خشم زندگی در زمان قبل کردن است .
۶۳۵۰۶۹۷۱۵۴۷۵۱۲۲۵۲۶_۳٫jpgعشق
رابطه صمیمانه با بزرگسالان می تواند رابطه را از حیطه همکار به دوست و از دوست به همسر تبدیل می کند .
ارتباط با فرزند خود در این دسته قرار می گیرد . برای این که ما عشق را دریافت کنیم و به دیگران هم عشق بدهیم باید اجازه مهار شدن خشم را بدهیم .
۶۳۵۰۶۹۷۱۵۴۷۵۱۲۲۵۲۶_۴٫jpgاعتقاد به خدا
برای ما به طور شخصی این به این معنا است که اعتقاد به خدا برای هر شخص دلایلی دارد .اعتقاد به خدا در شرایطی که فرد دچار خشم است می تواند به عنوان نیروی داخلی به آرامش فرد کمک کند .

منبع: ممتاز نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.