چهار سرباز فرانسوی کشته شدند

جام جم آنلاین: مقامات ناتو و پلیس افغان اعلام کردند که امروز در یک حمله انتحاری طالبان چهار سرباز فرانسوی در شرق این کشور کشته شدند.

به گزارش روز شنبه جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری رویترز، کاخ الیزه ضمن تایید این خبر در بیانیه ابراز داشت: در یک حمله انتحاری علیه واحدهای نظامی فرانسوی در منطقه نیجراب در استان کاپیسا در شرق افغانستان چهار سرباز فرانسوی کشته و پنج سرباز مجروح شدند که حال سه نفر از آنها وخیم است.

شورشیان طالبان ساعاتی پس از این حمله مسئولیت آن را به عهده گرفتند.

به گفته پلیس افغان، این حمله انتحاری توسط یک مرد که خود را به شکل زنان درآورده و برقع پوشیده بود ، انجام شده است. عامل انتحاری با استفاده از پوشش خود به واحد گشتی فرانسوی نزدیک شده و کمربند انفجاری اش را منفجر کرده است.

حدود ۳۴۰۰ سرباز فرانسوی در افغانستان حضور دارند و فرانسوا اولاند رییس جمهور فرانسه که ۲۵ مه به این کشور سفر کرده بود بر لزوم خروج نیروهای فرانسوی تاکید و گفته بود کمک به افغانستان به شیوه دیگری پس از خروج سربازان فرانسوی  انجام خواهد شد.

خروج سربازان فرانسوی از افغانستان به زودی آغاز و طبق برنامه باید تا پایان سال جاری خاتمه یابد. تعداد اندکی از نیروهای فرانسوی تا سال ۲۰۲۴ در افغانستان باقی می مانند که وظیفه آنها مدیریت انتقال تجهیزات نظامی  است.

در پی این حمله فرانسوا اولاند به وزیر دفاع  ژان – ایو لو دریان دستور داد فورا عازم افغانستان شود. مترجم: بهرام افتخاری.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.