چهار هزار تن زائر حج تمتع بالای ۱۰۰ سال هستند

معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر از معاینه ۶۷ هزار و ۵۰۰ زائر حج تمتع ۹۱ خبر داد.

 ولیددنده بر در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: معاینات متقاضیان از ۱۸ فروردین ماه آغاز شده است و تاکنون ۶۷ هزار و ۵۰۰ زائر مورد معاینه قرار گرفتند که ۳۳ هزار و ۷۰۰ مدد و ۳۳ هزار و ۸۰۰ نفر زن بودند.

وی خاطر نشان کرد: وضعیت درمانی ۳۵۰۰ زائر ایرانی نیز برای انجام حج تمتع ۹۱ در حال بررسی است.

دنده بر قند خون و بیماری قلبی را دو بیماری شایع زائران ایرانی در حج ۹۱ عنوان کرد و گفت: براساس بررسی های انجام شده ۸۵۰۰ زائر دارای بیماری قند خون، ۱۴ هزار بیمار دارای فشار خون ۲۷ نفر دیالیزی و پنج هزار زائر نیز دارای ناراحتی قلبی و عروقی هستند.

وی یادآور شد: ۶۷ هزار و ۵۰۰ زائر معاینه شده ۵۱ هزار زائر در معرض خط قرار دارند که چهار هزار تن بالای ۱۰۰ سال هستند و ۵۰۶ زائر سنی بیش از ۸۰ سال دارند در حالی که ۱۲ هزار زائر نیز بالای ۶۵ سال سن دارند.

دنده بر با بیان اینکه پیرترین زائر از استان گیلان است گفت: این فرد متولد سال ۱۲۸۴ بوده که ۱۰۶ سال عمر کرده است و جوان ترین زائر ایرانی درحج تمتع ۹۱ کودکی ۱۷ ساله خواهد بود.

معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت مشکل عمده مراجعه کنندگان به مراکز درماین در مکه و مدینه را دردهای عضلانی اسکلتی در اندام های تحتانی کمر درد همچنین سرماخوردگی و مشکلات شخصی را عنوان کرد./ز


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.